Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Ik zie dat je zelf van die tweede het meest opgewonden raakt.

6 likes

:grin:

O nee niet weer een battle. Wacht hear me out.

Ik dacht dat ik eruit was. Nomos club Petrol. Klaar.

Totdat vandaag iets gepost werd wat me toch wel triggert.

Ik heb niet snel spijt dat ik dingen heb laten gaan als in te lang getwijfeld en als gevolg daarvan uitverkocht.

Een daarvan was t Nijntje horloge van de Rijke vorig jaar.

Je kunt zeggen. Man wat kinderachtig. Ik vind m gewoon cool. Daarnaast heb ik nog geen maanfase in de collectie en ik hou gewoon van de kleine bijna onverkoopbare niche dingetjes. :see_no_evil:

Dus daarom nog maar een battle. Mede daar ik verwacht omdat Hodinkee er aandacht aan heeft gegeven dat dit (weer) binnen een aantal uur is uitverkocht.

Pics wederom van t www.

1. Nomos club 37. Petrol of Polar (Petrol heeft nog altijd de voorkeur.) En toch vind ik de blauwe in bepaald licht ook erg mooi. En ja al teveel blauw I know.

1. De Rijke ‘Nijntje’ wit (oranje vind ik echt een Doxa kleurtje en geel mwah net niet. Alleen de vraag is hoe lang blijft dit leuk. En weer blind moeten kopen… Fomo :scream:

Uniek dat zeker. Vermoed ook wel een conversation peace

Persoonlijk vermoed dat ik vaker naar de Nomos zal grijpen tov deze want meer allround maar daar heb ik meer van in de collectie.

Benieuwd of t konijn geslacht, als in Nomos gaat met overmacht winnen, gaat worden of dat er toch stiekem meer mensen zijn die t Nijntje stiekem cool vinden.

Wie brengt me van t konijnen idee af? :crazy_face:

1. Club
    1. Nijn

0 stemmers

Ik heb, ondanks dat mijn zoontjes nu pisbeledigd zijn, Nomos gestemd.

2 likes

Nomos Club onbetwist :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Nijn!!!

1 like

Nomos wel besteld (blind) en Nijntje niet gekocht (niet blind). Ik vind stiekem de Nijntje toffer want:

• Komt uit mijn geboortestad
  • Laurens is een topvent
  • Vet design
  • Lekkere dikke indices

Maar ik zou hem toch te weinig dragen en vond €3300 daarvoor toch teveel geld. Dus de Petrol voor mij want die is GADA.

5 likes

Aiiii. De prijs van net geen €2900 is ex btw… :sweat_smile:

Damn… Ik snap nu meer waarom je de Nomos zou kiezen al is die niet zo uniek

Iedereen bedankt voor de input tot zoverre.

Zoals verwacht word t konijn geslacht :slight_smile:

2 likes

Ik zag ze naast elkaar liggen op mijn kast en…

Welk decennium wint?
  • Swinging Sixties (Seiko SLA025)
  • Groovy Seventies (Bulova Devil Diver)

0 stemmers

4 likes

Kan niet kiezen. Allebei gaaf. Dus maar gewoon een like, voor beide.

1 like

De Nijntje? Een conversation piece? Ja, o.k… Maar die ga je, volgens mij, heel snel zat zijn. En daarvoor vind ik ruim 3K toch echt véél teveel geld. Maar goed, ieder z’n ding natuurlijk. De Nomos dus.

1 like

En binnen 3 minuten alle drie de Nijntjes uiterverkocht :dizzy_face:

Ik voel een discussie topic aankomen. Eens kijken of ik daar vandaag tijd voor heb.

Ga de popcorn maar alvast pakken :joy:

Ik snap wel wat je zegt en veel geld zeker. En door de hype had ik er een gehad was die vermoedelijk ook redelijk snel en met niet zoveel pijn weer verkocht.

En voor dat geld heb je de Nomos met een manufacture kaliber ipv aangepaste Selitta waar wellicht nog wat korting op te krijgen is maar gezien ook de niet op voorraad zijn van de Petrol bij de ad’s…

Daarmee bedoel ik binnen lopen en die in t echt zien en passen om te kijken of de klik er is betwijfel ik die eventuele korting.

Alleen: Ik vind de kleinere dingen cq merken erg leuk en interessant.

Neemt niet weg dat die goedkoper is dan Nijntje en dat met dat verschil er ook een leuk tripje in zit.

2 likes

Geen klein merk maar koop ipv die Nomos liever een Omega AT is mijn gedachte, o wacht

6 likes

Ik ben het niet met je oneens, maar zelfs naar HF-maatstaven is het budget met 2,5 vermenigvuldigen pittig. :upside_down_face:

2 likes

Mooie foto.

2 likes

Zijn de AT’s intussen zo duur?

Zal wel met die 2-3 keer per jaar prijs verhogingen bij Omega :sweat_smile:

@richardr. Dank je wel voor de suggestie maar mijn horloge budget staat op een 3500 isch ekki’s voor 2023. Gezien de opmerking van @SwissToni vermoed ik niet dat die nieuw of mint met de kop eraf voor dat geld te krijgen is.

2 likes

Ik doelde op de adviesprijs, maar op Chrono24 beginnen ze bij ongeveer 4,5k

Ja het was door Hodinkee behoorlijk geplugd dus ik sta daar niet van te kijken.

2 likes

Was mij niet bewust dat het prijsverschil zo fors is / de Nomos zo veel minder kost.

Voor sommige belangrijke dingen, zoals dit, moet je gewoon even tijd maken! :wink:

Ik zit klaar, met een grote bak op schoot. :popcorn:

Nou, lijkt me duidelijk! :grin:

1 like