Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

GS diversen, Longines Admiral, Citizen Chronomaster, best veel opties

2 likes

Seiko maar op leren band

1 like

Vind allebei de opties niet heel fraai.
Dus anders, namelijk:


Als het nieuw moet zijn. Indien tweedehands ook een optie is, Jeez, dan zijn er héél erg veel opties voor een dressy horloge tot € 2K.

12 likes

Denk dat ik deze ff in het echt ga bekijken.
Hoeft niet perse heel dressy te zijn maar iets netter mag ook. En inderdaad 2nd hand kan altijd

1 like

Hela, da’s een tof ding!

1 like

Zou ik sowieso even doen. Succes en veel plezier met het vinden van jouw perfecte horloge!

Ja, ik vind 'm echt heel fraai. Veel gehoorde kritiek is dat er ‘slechts’ en 6R-uurwerk in zit en het horloge daarmee ‘duur’ is. Ik vind het echter met een mooie maat van 37mm, no date en de fraaie vormgeving van wijzerplaat en indexen, lugs, band en bolle saffier en 70 uur gangreserve eigenlijk best een goeie deal, voor € 1.700.

2 likes

Ik ben niet kapot van beide. Ik moet ook zeggen dat dat niet mijn stijl is en dat ik niet snel naar zo’n soort plaat met Romeinse cijfers zou kijken. Maar als ik zo’n stijl voor je zou moeten zoeken voor zo’n prijs vind ik zelf Nomos interessanter:

Die hebben ook nog wat andere en sportievere dressy horloges in de zelfde stijl/prijsklasse.

2 likes

Beetje veel éénen op plekken waar ze niet horen vind je niet? Rare plaat.

Lichte champagne wijzerplaat en prachtige kast

4 likes

:joy:

Het zou ook niet mijn keuze zijn :man_shrugging:

Dis niet helemaal mijn stijl. Maar thnx voor het meedenken

Té dressy?

Ja denk het wel, zoek het een beetje tussen een nomos club, presage en Tudor… champagne is ook niet helemaal mijn kleur (buiten het glas)

1 like

Dan zou ik inderdaad tussen de club serie gaan zoeken. Ik dacht dat die te sportief gevonden zou worden maar daar zitten hele leuke stukken tussen :ok_hand:

1 like

Morgen trouw(+feest) van zusje. Stijl is casual chic, dus het witte hemd en de kostuumbroek worden uitgehaald, de strik en stropdas blijven thuis.

De vraag van 1 miljoen: welke horloge doe ik aan? Ik twijfel tussen drie - de anderen heb ik om verschillende redenen (te fragiel, te klein, te raar, te afgeragd) al geëlimineerd. Graag uw rauwe, brute, ongezouten, baksteen-op-je-bakkes mening, HF.

Optie 1: Seiko Actus SS met de schitterende dial. Beetje klein, maar sporty en modern.

Optie 2: Šturmanskie chrono. Groot en zwaar, cool, maar… nja, Russisch.

Optie 3: 18kt 1940s Tavannes chrono. Elegant en chic, maar ietwat kwetsbaar en niet echt ‘casual’.

  • De sporty, kleine Seiko
  • De lompe, stoere Šturmanskie
  • De classy, oubollige Tavannes

0 stemmers

De resultaten van de stemming zijn niet bindend (duh) maar ik ben wel benieuwd.

2 likes

Bruiloft is vrolijk, dus voor vrolijke kleur van Seiko gestemd.

Matching bretels voor extra stijlpunten.

2 likes

:joy: dat had inderdaad een mooie extra geweest. Helaas te laat om deze nog te laten leveren (of doet Amazon al de drone “within 60 minutes” drops intussen?).

1 like

Ja, de Seiko is top. De rest, hèèèh… :stuck_out_tongue_winking_eye:

De vorige poll is en blijft spannend haha, eens even kijken hoe jullie over deze opties denken. Thema = tool & white

  • Archimede Outdoor
  • Damasko DA35

0 stemmers

download (15)

1 like

Dit is niet heel spannend denk ik😂

1 like