Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Jij hebt overal een hekel aan. Zulke woorden dragen inmiddels geen lading meer en daar heb je zelf voor gezorgd.

• Modern in PT
  • Neo-vintage in RG

0 stemmers

4 likes

Bingo.

1 like

Ik begrijp dit niet helemaal. Het heeft toch ook zijn functie cultureel gezien? Dat is waarom ‘pure dress watches’ per definitie geen seconde wijzer hebben bijvoorbeeld.

Ik heb op zijn content moeten kijken om je opmerking te snappen omdat ik hem blokkeer, maar zoals iemand anders ook al zei

Bingo

1 like

Moet je eens proberen om die rommel aan me te verkopen. Dan zie je direct welke lading er nog is.

3 likes

Dinner dress code is ontstaan voor de dame/heer van stand in z’n vrije tijd. Jij hangt daarmee een Victoriaans idee van vrijetijdskleding aan die bovendien alleen op de puissant rijken van toepassing was.

Nu ben ik geen puissant rijke Victoriaan, dus kunnen “pure” dress watches me eigenlijk de kont kussen in termen van hun “culturele functie”.

Ik wil gewoon nette horloges met secondewijzer en minutenweergave.

1 like

Heeft iemand toevallig een idee wat de levertijden zijn bij Laine momenteel??

Mijn “nette” horloge is een witte chronograaf.

Zorgt voor leuke gesprekken aan tafel of aan de bar. Veel leuker dan wat “hoort” volgens oude etiquette.

1 like

Vanaf hier: Wat had je willen dragen vandaag? deel VI

1 like

Nja. De “mijn tijd moet niet precies zijn, ik moet niet werken en bepaal mijn eigen dagindeling al naargelang mn pet staat” attitude. Heeft wel iets natuurlijk.

Maar dat inderdaad. Horloges zonder seconden-indicatie maken mij nerveus. Mischien ook omdat ik vrijwel uitsluitend vintage spul heb, en als er niks beweegt, de kans reëel is dat er iets kapotgegaan is.

1 like

Zo lust ik er nog wel een paar over wat we niet zijn. De gehele functionaliteit van horloges zijn achterhaald dus een knipoog naar de verschillende functies die ze ooit gehad hebben (voor piloten, duikers, formeel enz.) is onderdeel van de charme in mijn opinie (Helemaal wanneer je vintage horloges hebt waarbij dit niet later nagebootst is).

Het is natuurlijk geen probleem dat je graag een secondewijzer hebt. Dat gelt voor de meeste natuurlijk. Ik heb verschillende gehad zonder secondewijzer (mijn blancpain Villeret en nu mijn Patek Ellipse om er 2 te noemen) en vond ze juist ook rust uitstralen. Dat is ook vanuit een meer minimalistisch design goed te rijmen.

1 like

Dat is een geldig argument om er van te houden in mijn beleving.

Dat Baron Pikkesteyn van Beurt tot Veurst in 1905 vond dat dat heurde bij het zondagsdiner van moeder niet, dus.

Inderdaad net zulke grote onzin, zie boven. Ik word nerveus van horloges zonder evident bewegend deel, jij niet: prima. :wink:

1 like

Wat vinden jullie? Een Citizen NB6021 of een Seiko SPB143J1?

• Citizen
  • Seiko

0 stemmers

Seiko vind ik een stuk rustiger met die brushed look. Vind ik dan ook een stuk mooier! Maarja, wat is het prijsverschil?

De Seiko kost bijna het dubbele.

1 like

Dan nog steeds de Seiko :grimacing:

1 like

De Seiko; alleen al omdat die niet zo’n lelijke Mercedeswijzer heeft :innocent:

5 likes

Citzen want titanium, en ik vind het no nonsense uiterlijk wel fijn. De prijs helpt ook. Is er al een datum bekend dat ze beschikbaar komen?

1 like

Die uitslag is al bekend :laughing:

1 like

Dat is toevallig. Jij stond voor dezelfde keuze?
Heb vandaag de SPB143 besteld in Duitsland.

4 likes