Nee heb er nog nooit 1 omgehad. Heb zelf polsen van ongeveer 18.5 cm. Ben er wel heel erg benieuwd naar!
Ik hoop dat je hem snel eens kan passen ergens. Met deze is het echt zwart of wit. Je doet hem om en je weet het meteen, of je vindt hem geweldig en nog steeds je grail of je vindt het niks. Geen grijs gebied
Een vriend van mij, die niet zoveel met horloges heeft, had de ceramic en titanium omgehad en was meteen verliefd. Hij heeft het er maanden later nog over.
Dit lijkt me een interessante battle. De band laat ik even buiten beschouwing.
(Foto: 2022Remco) let even niet op de lume op 3
- Aquastar Deepstar
- Seiko SPB143J1
0 stemmers
Ik kom er niet helemaal uit. Vind enerzijds de Aquastar wat spannender dan de SPB. Maar op de een of andere manier stoort die asymmetrie van de eerste me toch enigszins.
Ben nog zoekende voor een horloge wat ik dagelijks zou kunnen dragen.
Iets met lederen band of eventueel op nato.
- Tag Heuer Carrera Calibre 5 Day
- Tudor Glamour Date + Day
0 stemmers
Carrera is echt een beauty, irl. Fraaie details en kastvorm die blijft boeien!
Tag heuer in deze battle. Maar mijns inziens een nog veel leukere optie: de tudor 1926. Die al eens overwogen?
Ik zie het al, iemand een sarb017/khaki oyster te koop?
Voor de Speedy op zoek naar nieuw schoeisel.
Ik overweeg een Veblenist canvas strap
-
- Zwart
-
- Groen
-
- Wit
0 stemmers
Gekozen voor zwart omdat dat denk ik het makkelijkst te combineren is met kleding. Maar denk dat ze allemaal goed staan.
Ik denk dat die witte (het lijkt meer licht grijs) hem heel goed zal staan in de zomer. Past goed bij het staal en de witte elementen op de dial. Een donkere strap is beter voor de winter.
Die Cartier is een 100m waterdichte zwembeukert.
We hadden het over zomers. Dan moette gij niet met een dress watch aankomen die nipt spatwaterdicht is. Hij’s mooi, maar ik vertrouw 'm voor geen meter.
Niet qua robuustheid. Die Santos bewijst zich al sinds 1904 als toolwatch.
Helaas heb ik al een blijvende oplossing voor een wit zomers sporthorloge. Anders lustte ik nog wel een Santos.
Gewoon alledrie. De Speedy is een bandenbaas.
De Seiko SPB207J, de limited edition van de MarineMaster 200.
Voorzien van een 6R35 (70 uur power reserve en 21600bph), saffier, ceramische insert, opgelegde indexen, solid band en endlinks en al met al de mooiste sunburst groene plaat die in meeste gevallen zwart is. Owja, en 42mm IPV de 44.5mm van de oude mm200. Jullie mogen de waterdichtheid raden!
In de andere hoek de Squale 1521 black polished, de echte classic van de haaien.
Heeft een ETA 2824 (38 uur power reserve, 28800 bph), ook saffier, aluminium insert, geprinte indexen, geen stalen band maar in mijn geval een tropic en een toffe zwarte plaat met de coole dubbele logo’s. 42mm met een kast die lekker om de pols knuffelt. 500 meter waterdicht, dus deze kun je zeker om tijdens het handen wassen!
Welke wordt het, en waarom?
- Seiko MM200 (SPB207J)
- Squale 1521 Black Polished
0 stemmers
Een moderne duiker hoort wat mij betreft gewoon lekker te glimmen; dus de Seiko
Squale omwille van de looks.
Ik vind de Squale heel leuk, maar opgelegde indices bij Seiko maken het geheel net wat speelser en interessanter voor mij. Had je de cosc Squale met applied indices genomen, dan had ik daarvoor gekozen. Minpunt van Squale blijft dat er naast mesh geen mooie stalen band voor is.
Dit is de polished Squale toch, dat is om de pols toch echt een behoorlijke glimmert.
Vind de MM200 een mooi horloge van een mooi merk. Maar hij mist gewoon de enorme dosis ‘mediterranean vibe’ die de Squale heeft!
Dus voor mij absoltuut de laatste.
Kast wel, maar wijzerplaat en bezel zijn wel mat waardoor het hele horloge me veel te mat oogt
Seiko. Klote kroon op die Squale.