Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Uit pure nieuwsgierigheid naar de mening van het HF… Welke van de twee zou je het meest comfortabel als daily dragen? Twee verschillende horloges die in principe beide de rol als daily goed zouden kunnen vervullen.

• SPB143 op staal
    • Big Crown CV 38mm op leer

0 stemmers

1 like

Qua comfort gaat leer echt boven staal.

Qua looks: most definitely de 143

1 like

De stalen band op de SPB zit mij heerlijk. En ik ben een zeiksnor qua draagcomfort. Vaak heb ik moeite een goede fit te vinden bij lederen banden. Allemaal persoonlijk blijkbaar.

3 likes

Ik vind de oris mooier maar deze Seiko kan altijd. Het blauw lijkt in dit licht iig net iets te uitgesproken om altijd draagbaar te zijn

1 like

Ikzelf gebruik de spb143 als een daily omdat het een robuust horloge is die tegen mijn levensstijl kan. Maar de oris leent zich weer meer voor andere situaties beter.
Het ligt dus een beetje aan je eigen situatie. Maar de Oris oogt wel netter🎩

1 like

Eens! Fijne band. Maar als mijn pols wat uitzet (wat dagelijks toch behoorlijk vaak gebeurd) en er zit geen rolex of marinemaster achtige snel verstel sluiting op staal dan gaat het mij irriteren. Leer geeft iets meer mee en is snel op een ander gaatje te zetten. Persoonlijk absoluut. Net als alles hier op dit forum.

1 like

Het blauw maakt de Oris inderdaad iets minder breed inzetbaar maar daarmee ook wat minder “saai”.
Overigens neemt de plaat wel wat verschillende gedaantes aan nagelang het omgevingslicht en is het blauw wat minder nadrukkelijk dan de eerste foto doet vermoeden.

11 likes

Beetje oversized misschien, maar welke van de twee verkiezen we?

• Luminor
  • Radiomir

0 stemmers

1 like

Ik ben de enige die op de Luminor heeft gestemd, maar ik moest dan ook gokken of de bovendste een Luminor of Radiomir is :rofl:

:joy:

Eerste is Luminor, tweede is Radiomir.

1 like

Dan ben ik gewoon die ene eikel die je weer aan het twijfelen brengt. Lugs zijn veel mooier, net als de plaat.

1 like

Intussen een van de drie :slightly_smiling_face:

Twijfel is leuk. Het gaat meer om de algemene look dan deze twee specifieke edities. Meer zelfs, ik heb al een radiomir.

Maar af en toe twijfel ik om er een Luminor bij te nemen…

2 likes

Hoppa. En dan nu de batlle.

SD4k vs Starbucks.
116600 vs 126610LV

• dikkere kast vs dunnere kast
  • matte wijzerplaat vs glossy wijzerplaat
  • niet ontspiegeld glas vs ontspiegeld glas
  • 60 graden bezel vs eerste 15 graden bezel
  • band 20mm vs band 21mm
  • korte sluiting met divers extension vs te lange sluiting
  • 40mm vs 40,8 mm
  • achterdeksel inscriptie vs saaie achterzijde.
  • dikker en hoger glas zonder cyclops vs vlak glas met cyclops
  • band aanzet niet gelijk met lugs vs gelijk met lugs
  • zwarte bezel vs groene bezel.
  • oud uurwerk vs nieuwste uurwerk.
  • 1220m vs 300m
  • fck coole toolwatch vs fck de coolste moderne Sub. in elk geval niet eentje die je op elke straathoek met een terras tegenkomt.

.

• Seadweller ‘sd4k’ 116600
  • Submariner ‘Starbucks’ 126610LV

0 stemmers

2 likes

Vind ze allebei heel gaaf. Maar kies toch voor de radiomir. Net iets verfijnder. :sunglasses:

1 like

Weg met die Starfucks, SD4K natuurlijk!

2 likes

Oh. Daar hoef je niet over te twijfelen. Gewoon doen!

1 like

Haha. Vind m steeds cooler worden.
Voorlopig gaat die nergens heen behalve bij mij blijven. :stuck_out_tongue_winking_eye:

De sd gaat trouwens ook nergens heen :sunglasses:

1 like

Ik heb al besloten dat de Lange Moonphase weer een keer gaat, maar ik ben er nog niet klaar mee. Toch is het leuk om alvast over de volgende stap na te denken.

In hoofdlijnen, nu:

Optie 1:

Een Saxonia Thin Blue Copper en een Santos terug.

Optie 2:

Een Omega Speedmaster Pro in Sedna goud en een Santos terug.

• Pluspunt: twee gouden bracelets (draag ik graag en veel).
  • Minpunt: geen Lange meer in de collectie.

• Optie 1
  • Optie 2

0 stemmers

Santos foto geleend van @Rolopalooza.

4 likes

De Santos is echt cool, rose speedy :ok_hand:

1 like

Deze is ook damn gaaf :heart_eyes: maar dan ipv de rose speedy

2 likes