Uit pure nieuwsgierigheid naar de mening van het HF… Welke van de twee zou je het meest comfortabel als daily dragen? Twee verschillende horloges die in principe beide de rol als daily goed zouden kunnen vervullen.
De stalen band op de SPB zit mij heerlijk. En ik ben een zeiksnor qua draagcomfort. Vaak heb ik moeite een goede fit te vinden bij lederen banden. Allemaal persoonlijk blijkbaar.
Ikzelf gebruik de spb143 als een daily omdat het een robuust horloge is die tegen mijn levensstijl kan. Maar de oris leent zich weer meer voor andere situaties beter.
Het ligt dus een beetje aan je eigen situatie. Maar de Oris oogt wel netter🎩
Eens! Fijne band. Maar als mijn pols wat uitzet (wat dagelijks toch behoorlijk vaak gebeurd) en er zit geen rolex of marinemaster achtige snel verstel sluiting op staal dan gaat het mij irriteren. Leer geeft iets meer mee en is snel op een ander gaatje te zetten. Persoonlijk absoluut. Net als alles hier op dit forum.
Het blauw maakt de Oris inderdaad iets minder breed inzetbaar maar daarmee ook wat minder “saai”.
Overigens neemt de plaat wel wat verschillende gedaantes aan nagelang het omgevingslicht en is het blauw wat minder nadrukkelijk dan de eerste foto doet vermoeden.
Ik heb al besloten dat de Lange Moonphase weer een keer gaat, maar ik ben er nog niet klaar mee. Toch is het leuk om alvast over de volgende stap na te denken.