Als enige horloge: de speedmaster
In een collectie: die zenith. Echt een cool ding
Als enige horloge: de speedmaster
In een collectie: die zenith. Echt een cool ding
Dat stoorde mij voorheen ook, nu niet meer zo. Het is historisch ok en belangrijker: voor mij ook.
De Speedy vond en vind ik gewoon te saai, niet te verwarren met tijdloos in dit geval.
Eens.
Dat is uitstekend verwoord.
Als ik moet kiezen (maar dat hoeft gelukkig niet) de Seiko die dan waarschijnlijk in een doos beland om nooit gedragen te worden… alleen omdat ik de moonswatch an overrated piece of plastic sh*t vindt.
Ooit om gehad? De Speedy draagt best fijn, maar man man man, die Zenith …
Eens
Ja.
Ja, maar ik kan er gewoon niet opgewonden van worden. Het is en blijft gewoon een saai ding, vind ik.
Ik zou dan ook voor de
kiezen.
Maar een chrono waar ik écht blij van wordt, blijft toch zoiets.
Die stond er helaas niet bij.
100% de Seiko
Maar wel een kleurtje dan graag, want deze is wat grijs
Het vooraanzicht is leuk, Caliber 02 is een mooie column wheel chronograaf met automaat die op de 1969 uurwerken van Heuer/Hamilton/Breitling/etc gebaseerd zijn, maar het zijn erg vette apparaten.
Een Heuer Carrera met automaat zit tussen de 15 en 16mm dikte. Die limited editie met rode dial ook. Van voren prachtig om te zien, maar voor een apparaat van 6000 ballen wil ik gewoon een dunnere chronograaf hebben. Zeker bij een diameter van 39mm mag het nooit dikker worden dan 13, anders heb je gewoon een kolderiek vat sherry om de pols. Ik vergeef het de Sinn 356 omdat dat een horloge van 2000 Euro is met een Valjouxtje er in.
Zenith doet dat in 13mm dikte, en daar is alles dan ook direct mee gezegd.
Yup. Het zit 'm niet in het vooraanzicht, he?
Volgens mij zit die dikte/hoogte van dit model ook voor een belangrijk deel in de box crystal. Maar dat vind ik toch wel heel erg mooi.
Yup, alleen heb ik van de Yema Speedmaster geleerd (ook 39 x 15,5 met box crystal) dat ik het gewoon niet moet willen doen omdat hij als een malle gaat schuiven om de pols.
Nogmaals, en ten overvloede: Niks tegen de Carrera. Als ze dat ding 13,5mm inclusief box crystal zouden maken zou het een prachtige optie zijn. Tot die tijd zou een luxere chronograaf voor mij van Breitling of Zenith zijn.
Zo las ik het ook niet hoor.
Ja, vind ik best gaaf en heerlijke kleur ook. Maar hierbij heb ik dan weer moeite met de afgekapte cijfers. Maar goed, zo blijft er altijd wat.
Spitsvondig. En ook waar.
Grinnik van de dag
Als we toch met chrono’s bezig zijn. Het origineel of de re-edition?
Het origineel: Tissot 33.3 uit 1938 (37 mm)
De re-edition: Heritage Telemeter 1938 (42 mm)
Het origineel
De re-edition
0 stemmers
Ja, dat vind ik dus een moeilijke. Zou eigenlijk het liefst de moderne willen, maar dan in de maat van de vintage…
Ik vind het ook een moeilijke. Al neig ik nogal naar het origineel. Alleen zijn die in een beetje nette staat al gauw 2-3x zo duur als een nieuwe re-edition. Tenminste, als je een donkere wijzerplaat wilt. Lichte wijzerplaten zijn vaak iets schappelijker geprijsd, meer in dezelfde ordegrootte als de re-edition.