Hele lastige. Ik vind de wijzerplaat van de nieuwe nét iets mooier - op het origineel staan de subdials iets te ver uiteen waardoor je het kikker-effect krijgt. Maar de nieuwe is te groot, en ik ben een sucker voor vintage. Dus toch maar het origineel dan.
Inderdaad, al went het wel als je er vaak genoeg naar kijkt. Ik vind daardoor haast dat ze bij de re-edition te dicht bij elkaar staan Komt overigens door het relatief grote uurwerk (33.3 mm diameter); kast zit helemaal bomvol met dat uurwerk:
Hier wil je toch hoop ik geen echte keuze op? Allebei brrr🥴
Allebei erg tof, vind ik!
In dat geval: dan esthetisch gezien de omega!
De seiko met schuine dial is mij dan n stap te ver qua schuin. Hoewel ik denk dat je van Seiko langer plezier hebt qua bouwkwaliteit
FIFY.
I second this !!
Optie C, bewaar je geld voor iets beters !
Eens kijken wat hf hiervan vind.
Laatste battle voordat ik de eerste knopen ga doorhakken. Daar staan deze horloges behalve de tank los van.
Voor pakweg t zelfde geld krijg je
1 Hentschel h1 rose goud
Pluspuntjes: Rose gouden kast en goldchatons
en
- Kudoke 1.
Pluspunten: De apart gevormde wijzers en de handgravering van het uurwerk
- Cartier
Je hebt niks met de micro brands.
Tank hoort vind ik in rose goud. Want tres chique
-
- Hentschel
-
- Kudoke
-
- Cartier
0 stemmers
Zo’n gegraveerd uurwerk is gaaf, maar als daar het geld in gaat zitten heb ik liever een mooiere plaat, die zie ik toch vaker. Daarom de Hentschel gekozen.
En ja, die Cartier is heel vet in deze config.
Thanks voor de toelichting.
Deze handgravering van de Kudoke tov standaard kost net iets meer dan €4500 extra
Eerste twee spreken mij totaal niet aan. Mij echt een beetje te ‘bijzonder’. De Cartier is een klassieker. Daarvoor gekozen.
Geen probleem. Snap dat Hentschel en Kudoke teveel ‘out of the box is’ voor sommige hf leden.
Bedankt voor je stem
Hentschel is wat mij betreft een fraai jaren-40-stijl horloge
Kudoku vind ik ook wat raar. Wijzerplaat veel te leeg en die subdial op 9 trek ik niet. Achterkant weer veel te barok.
Tank niet verkeerd maar wat gewoontjes.
Voor mij dus zeker de Hentschel
Hentschel, omdat ik die verreweg de mooiste vind.
Kiezen tussen de twee is niet makkelijk. Voor mezelf gesproken dan.
- Omega Seamaster 300m
- Breitling SuperOcean
0 stemmers
Nee hoor, volgens weet je het best😃De Omega
Het doet me oprecht een beetje pijn dat niemand voor de Breitling kiest.
Voor €5 verander ik mijn keuze
Als jij ervoor kiest is dat toch alleen maar mooier?
Voor HF wel zo te zien