Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Dit is geen makkelijke poll… ze hebben alle 3 hun pro en contra. Afzonderlijk gezien zijn het gewoon 3 toppers…

1 like

Oh, dat verbaast me! Dacht dat deze bij de core collectie hoorde… Weet je al wat ervoor terug moet komen?

1 like

Is ook wel zo. Maar een FXD koop ik nooit meer terug…. Een Santos vindt je altijd wel weer mocht ik hem missen. En de stalen band ga ik in de winter weer niet fijn vinden. Dan zit hij te los en met een schakel eruit te strak

Denk een Nomos Club 737(als ik eentje tegenkomt). Rest gebruiken voor in huis :slight_smile:

1 like

Ja, da’s bij meerdere van mijn horloges ook wel 'n dingetje, zo door het jaar heen.

Dat dus. :roll_eyes:

Oh, maar da’s ook een leuke! :+1:

Moet af en toe ook. Er zijn dingen die nog belangrijker zijn dan horloges. :sweat_smile: :wink:

De volgende horloges zitten in nagenoeg dezelfde prijsrange en specs. Benieuwd welke jullie voorkeur zou hebben.

• Christopher Ward C60 Trident Pro 300
  • Seiko Prospex SRPH61K1 ‘Shu-iro’

0 stemmers

Die CW is toch wel top en oogt rustiger. En die Samurai is echt wel een groot geval op de pols ( tenzij je hem kan hebben uiteraard) :grin:

Die CW zou ik in de 42mm uitvoering nemen, dus dan scheelt het niet zo veel. En volgens mij kan ik hebben qua pols.

Dan zijn beide een goede keuze. Ik zou persoonlijk de CW verkiezen

De BBB58 of BB58 925 natuurlijk.

Deze is… mwoah, die 39. Geprinte plaat zonder boe of bah, de faux end links op de rubberen band doen mij vermoeden dat ik daar onmiddelijk een Ali tropic van een tientje op zou gooien (ter verbetering, als upgrade) en ik denk dat ik liever geen crown guards heb.

Maar verder is de sunburst mooi, hebben ze de keramische bezel voor één keer goed gedaan en vind ik de rode text leuk.

De 42 en FXD zijn te groot, de FXD is verder wel cool maar heeft helaas fixed lug bars, wat een no-no is.

Kortom: Als het echt moest de 39. Maar toch liever een BB58. En dan nog liever een Seiko SPB147 oude stijl. Of een Oris sixty five 40mm.

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue

Mwoah.

Niet zo veel historie als een Santos, zal ik maar zeggen.

Wat is dat voor 1.

1 like

Een soort van typo. Met name die uit 2021 zijn heel erg verzamelwaardig.

Die Seiko is erg rommelig. Veel te veel net niet matchende kleuren en tinten. Verder torent die CW op afwerking ver boven die Seiko uit. 100% zeker de CW :sunglasses:

2 likes

FTFY

1 like

De Pelagos 39 is pas de eerste Tudor die ik serieus overweeg aan te schaffen, dus dat is mijn logische stem :smile: Eindelijk een beetje shiny in plaats van alles mat en een mooie taper in de bracelet en natuurlijk 39mm, the perfect size :blush:

2 likes

Met name dit :point_up_2:Hoe minder bling hoe beter! :sweat_smile:

1 like

Vorig week een en ander gepast.

Ik ga later dit jaar toch even langs bij Hentschel maar de 37 mm word niet meer gemaakt zoals ik m zou willen.

Dat heet de 37 mm met antreciet wijzerplaat hebben ze alleen met afgekapte 6 en is niet meer zonder afgekapte 6 te krijgen of na te bestellen. Ik heb een gruwelijke hekel aan afgekapte cijfers…

Zilveren wijzerplaat is als ik t goed is wel te krijgen in 37 mm maar dan zonder afgekapte 6. Eens kijken of de 39.5 mm past (zonder afgekapte 6 (l2l 46,5 mm) is net iets kleiner dan een bb58 en dat zou eigenlijk moeten kunnen. En ander dan toch mss maar lichte wijzerplaat icm rose goud. Goed die parkeren we even.

Voor nu laten we t even bij wat ik heb gepast

1. Brequet 9067. Want Brequet. Guilloche en moontip hands. 33.5 mm. Rosegoud.

1. Jlc mut moon. Want Jeager. Heerlijk in balans en maanfase. En eerlijk is eerlijk ben al jaren op de achtergrond ermee bezig met de Mut. 34 mm ook rose goud. Nadeel is wel dat deze officieel niet meer te krijgen is aldus de ad waar ik geweest ben en weg is dikke pech.

1. Cartier tank medium. Tank hoort imho in rose goud. Maar mss te klein? En ik vind de bruine band niet mooi maar als je wat ander wilt moet je er een andere band er apart bijkopen. Kan niet omgewisseld worden bij Cartier botique zelf als in ik wil dus een zwarte band ipv deze bruine…

1. Ressence. Vermoed dat iedereen gaat roepen te groot. Maar wel de coolste die ik heb omgehad. 42 mm maar bijna lugloos en draagt dus een stuk kleiner. (47 mm l2l). Echt eens heeeel wat anders.

1. Brequet
    1. Jlc
    1. Cartier
    1. Ressence

0 stemmers

1 like

Ik stem voor de jlc.

Maar… de ressence is zeker een gedeelde eerste plaats!

En niet te groot. De foto vertekend.

Die JLC staat je echt goed. Past mooi op je polsen!

Prachtig horloge

JLC dus

1 like

Ik word van geen van deze horloges heel blij. Maar als ik per se uit deze vier er één moet kiezen, dan de Cartier maar. Voor dit geld is echter heel wat mooiers te koop, imo.

Lekker zoiets en nog geld over voor een leuke vakantie.

Weet je, op een gegeven moment kun je er wel meer geld in blijven steken, maar wordt het daarmee niet per se mooier.

8 likes

495aab69689d31e2ccfb7f2902d92f9cdca49afcv2_00
:sunglasses:

3 likes