Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

De Ressence zou een mooie unieke toevoeging zijn voor je. Klassieke dressers heb je er al een aantal van.

3 likes

Je hebt al (te) veel klassieke horloges. De MUT is saai, de Tank niet elegant (al ben ik éen van de weinigen die dit vinden), de Hentschel meer van hetzelfde, en de Breguet tegelijkertijd te klein en te lang.

Ressence it is.

5 likes

Dank jullie wel allemaal t word zeer gewaardeerd :slight_smile:

Wat ik wel weet is dat dit de laatste word. (Dat heet zolang ik niks verkoop) :flushed:

@TagEd heb je mss nog andere suggesties? Budget is ca 19k rosegoud of staal maakt me niks uit.

Wel heel apart dat heel veel mensen met de Ressence komen. En inderdaad die is uniek en tevens onverkoop baar of bloeden en past mooi in t ‘kleine merk’ wat ik gewoon leuk vind.

Ik snap de argumenten wel van je hebt al veel klassieke horloges ga eens voor heel wat anders

Ressence is in de basis ETA. Maar dan gepimpt xxl en t is ca 18k voor staal.

afbeelding

Nog even wat foto’s van de Ressence om mijn pols. Want ik twijfel toch wel over de maat…De andere drie zouden een veiligere keuze zijn.daarin.

Echt niet te groot? (Djeez wat een vinger afdruk magneet…)

4 likes

Weet je, als jij dit een gaaf horloge vindt, dan moet je deze gewoon nemen. Wel altijd een poetsdoekje meenemen. :wink:

Andere suggestie? Misschien deze?

6 likes

Ik heb de aantrekkingskracht van dit merk nooit ervaren. Ontzettend lelijk, een soort kleurplaat voor kleuters. Nee, doe mij maar die Breguet.

1 like

Prachtig uurwerk zeg!
En de gangreserve aan de achterkant :ok_hand:

Ik zou me voluit op de Breguet gegooid hebben, en toen viel me op dat dat kak datumvenster volledig verkeerd staat. Een halve millimeter verder en die had niet half over binnen- en buitencirkel gehangen en de benen van de III aan de enkels afgezaagd. Bah. En ook verbaasd dat @Fate_Amenable_To_Change daar ook geen pek en veren voor bovenhaalt. :smile: dus dan maar de JLC. Al word ik daar ook maar half lauw van.

2 likes

Die zwarte band krijg je bij Cartier er echt wel bij als je hem koopt voor de achterlijk hoge list prijs.

Maar even eerlijk, die Cartier is geen serieuze competitie voor de extra dunne automaat van Breguet, toch? Zit niet eens een beetje in dezelfde klasse qua afwerking en kwaliteit.

Is een mooie 35mm santos niks voor je :stuck_out_tongue_winking_eye:

Staat goed op de wat smallere polsen ook en sportief dressy.

Is nu een plug misschien maar anders had ik het ook voorgesteld.

3 likes

Ik had eerder geprobeerd te antwoorden, denk niet dat het door kwam. Ressence it is.

Tank is niet elegant, JLC saai, Hentschel meer van hetzelfde, Breguet tegelijkertijd te klein maar toch ook te lange onelegante lugs.

Ressence dus.

Übercool.

1 like

Die moet even een maand niet verkocht worden, dan kom ik bij je in de lucht als datgene gebeurt wat ik hoop dat gebeurt.

60% van de stemmers kiest voor de JLC mut moonphase. Dat is niet voor niets lijkt me? Mijn keuze zou zijn:

5 likes

Tell me. Waar hoop je op?

Rose goud of iets heel aparts zoals Ressence heeft een lichte prioriteit :blush:

Eerst tegen t einde van het jaar terug naar Hentschel.

Heb eens even zitten googelen.

Blijkt dat de Hentschel H1 39.5 mm l2l even groot is als mijn Reverso. :grimacing:

En eerlijk is eerlijk @Fate_Amenable_To_Change. De Ressence is cool :sunglasses:

1 like

Dillema tussen twee vergelijkbare modellen .
Wie helpt mij kiezen? Polletje :point_down:.

• Tag Heuer
  • Wempe
  • Iets anders namelijk …

0 stemmers

De 39mm Carrera.

De 40mm Iron Walker.

Tag pro’s: Bekendheid ( ja beetje snob trekjes ik weet het) , datum op 6, mooiere kastvorm.
Wempe pro’s: Integrated bracelet, Genta design, datum venster kleur.

Wat betreft prijs ontlopen ze elkaar niet veel. Tag 2700 list en Wempe 100 minder. Weet niet hoeveel korting verder op deze modellen mogelijk is.

Ik kom er echt niet uit. Advies gewenst.

2 likes

Een mooie Tissot Gentleman volstaat. Hetzelfde idee, kost heel wat minder!

7 likes

Zo op de foto zou je dat wel zeggen inderdaad.

Ik heb helaas weinig met het merk Tissot. Behalve de PRX modellen, die heb ik in het blauw zelfs gehad. Maar op de één of andere manier had ik de klik ook daarmee niet.

2 likes

Ik vond de Wempe een tikke lomp toen ik hem probeerde. Ik zou voor de TH gaan.

3 likes

Overigens de twee modellen hierboven heb ik beiden in het echt bekeken, en had bij beiden wel een “wow” factor. Niet wow ik neem hem gelijk mee, maar meer wow deze komst hoog in mijn wensen lijstje :slight_smile:

7 likes