Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Geen ervaring met het tweede merk. Met TAG Heuer des te meer. Al bijna 30 jaar diverse TAG Heuers om de pols. Heb er op dit moment 4. Nog nooit een probleem mee gehad. Heb ook een Carrera Calibre 5 date. Heel fraaie details en afwerking en mooie maat. Ook ervaring met Tissot. Prima horloges. Maar echt andere league. Ga voor de Carrera. Mooier ga je voor dat geld niet vinden, imo.

3 likes

Ik kies zeker voor de Carrera maar dan het liefst deze met rosé gouden markers;

6 likes

Formex Essence, houd je geld over

Of een Longines Spirit

12 likes

Allebei ook heerlijk! Man, makkelijker wordt het niet. Maar een foute keuze heb ik er nog niet tussen kunnen ontdekken.

Hij is inderdaad beetje aan de zware kant.
De Tag was meer in balans, voelde bijna als titanium.

Er zijn mensen die er wat laatdunkend over doen. Onterecht. Gewoon uitstekende horloges. Modellen vaak prima ontworpen. Goede verhoudingen en zo. En ze gaan een eeuw mee.

2 likes

Wempe gestemd omdat ik nu eenmaal een boontje heb voor de minder bekende merken. Beiden heel mooi, datum op zes is mooier, maar datumschijf in kleur ook. Fotofinish.

Klopt iets niet aan voor mijn aanvoelen maar kan de vinger niet leggen op wat.

Moest dat idioot datumvenster de personal space van de 3 niet invaden, of gewoon weg zijn, was dat zeker een top alternatief. Longines is mooi. :+1:t2:

Brrr, per ongeluk de spirit 42mm foto gebruikt.
Welke debiel heeft die datum getekend?

Dit is de 37mm. Zo hoort hij

13 likes

image

Top!

1 like

Ineens viel mij dat ook op. Opgezocht en bleek gelukkig alleen bij de 42mm het geval vanwege het te kleine uurwerk (of te grote kast, naar mijn mening het laatste). De 37 en 40mm hebben wel een juiste implementatie van de datum

1 like

De Spirit vind ik een mooi horloge, maar zoek nu iets zonder numerals op de plaat.
Daarnaast valt deze meer onder de flieger categorie.

Zoals het naar uitziet ga ik voor de Carrera :innocent:

1 like

article2

Dit horloge is gewoon een ‘work of art’. Deze kast- en lugvorm zijn zo onderscheidend. De wijzers, de indexen, de kroon, omlijste datum, brushed en polished delen, de bracelet, see-thru case back; alles klopt gewoon aan dit horloge!

10 likes
  • Zulu Time
  • Hydroconquest Two-tone

0 stemmers

3 likes

Ja, ik zou in dat geval voor de Squale Sub 39 GMT gaan. Vind ik een veel fraaier horloge en ook een tof merk.

En, uiteraard, ook op staal te koop.

6 likes

Is zelden mijn smaak, maar in dit geval vind ik de spirit met draaibare bezel (de Zulu dus) mooier dan zonder draaibare bezel. Fantastisch horloge

1 like

De Zulu Time elke dag van de week, al is het maar omdat ik de aantrekkingskracht van de HydroConquest niet zie; de lugs en crownguards zijn uit verhouding en lijken beter bij een 50mm horloge te passen.

1 like

7 likes

Faux patina :no_entry:

Bij een blauwe semi-dresser vind ik een witte datumschijf storend. Dan veel liever een donkere datum. Daarom de Wempe voor mij.

Maar er zijn mooiere opties wat mij betreft, bijvoorbeeld;

Edit: de Tag Heuer in het zwart vind ik wel veel mooier dan de Wempe :wink:

3 likes

Dit doen merken vaak niet goed inderdaad!

1 like