Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Klopt ja.

Oef. Deze is inderdaad wel lekker.

1 like

Grapjas. Die meuk is niet in de winkel te kopen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Sterker nog. Het bestaat helemaal niet…

Of het bestaat schijnt voor de beschikbaarheid niet zo veel uit te maken.

2 likes

Te groot en te groen.

Deze is vele malen beter:

28 likes

Die is zeker geweldig. Al moet ik zeggen dat 43mm voor een Navitimer niet heel erg exorbitant is, dan vind ik de 48mm varianten eerder van het padje. :slight_smile:

1 like

46 mm toch? Valt mee hoor. Het is een wezenlijk ander horloge dan de kleinere uitvoeringen, maar daarmee niet van het padje. Naar de geldende maatstaven van hun tijd waren Navitimers altijd al enorme dingen, dus wat dat betreft klopt het formaat van de 46 mm historisch misschien nog wel het beste.

Het blijft een kwestie van pols, fysiek, en voorkeur.

Ik heb intussen eenwaardig lijstje aan potentiële kandidaten voor volgend jaar soms komt er nog wat bij.

Drie (vrij) recente kandidaten.

Farer

Voor

Ijsblauwe plaat en (funky kleur) maanfase.
Handopwinder.
Kast vorm heb ik nog niet

Tegen

Nergens te passen en blind kopen. Doe ik liever niet meer

Vulcain

Voor

Merk met mooie heritage
Zwarte wijzerplaat
Mooie retro looks

Tegen

Een hele flauwe

Points of sale op de site klopt niet (meer) zeker twee op die t merk zouden hebben volgens Vulcain hebben t niet meer op de eigen site staan. Wil wel even passen. Iemand die toevallig weet waar ze t merk wel nog gegarandeerd hebben in NL/Be/DUI?

Tourby

Voor

Duiker met best een eigen smoel
Schitterende rotor
Zwarte wijzerplaat
Mooiste maat met 37 mm van deze drie

Tegen.

Het ‘ster’ logo boven de merknaam had voor
mij niet per se gehoeven.

  • 1.Farer
  • 2.Vulcain
  • 3.Tourby

0 stemmers

4 likes

Ho, knappe dingen. Een vierkant ronde kast, op zijn Vlaemsch gezegd. Mooi. En niet eens zó idioot duur, tot grote spijt van mijn portemonnee. :slightly_smiling_face:

3 likes

Je kunt retourneren, zo werkt koop op afstand.

Die zou ik ook op de lijst zetten
De andere twee zijn erg “meh”. Met Toutby ben ik na hun recentelijke beslissingen helemaal klaar, de Vulcain is een dertien in een dozijn skin diver die in een veld opereert waar anderen meer charme leveren, en vaak ook nog voor minder geld.

3 likes

Farer spreekt me het meeste aan daarna de Tourby :+1:

1 like

Het kriebelt, ik wil weer iets toevoegen aan de collectie. Maar wat, want er is zoveel wat ik wil. Dit is mijn huidige collectie

En dit zijn de kandidaten

Titanen gevecht
  • Rolex explorer II polar 16570
  • Tudor submariner 79090
  • Tudor black bay harrods
  • Cartier santos large
  • Iwc mark XX

0 stemmers

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen

4 likes

Ik wilde Santos stemmen, want dat is het horloge dat ik zelf zou kiezen in jouw situatie (wel de medium versie, want mooi formaat en zonder datum).

Maar ik vraag me, gezien de rest van je collectie, af of zo’n Santos wel iets voor jou is. Misschien doe je er beter aan om voor de witte Explorer te gaan. Voldoende anders dan wat je al hebt, maar ook consistent met je kennelijke voorkeur voor wat stoerdere horloges. Dus ik zeg Rolex.

3 likes

Precies wat @Fate_Amenable_To_Change zegt. Gewoon die Farer laten komen en terugsturen als het niks is. Niets ten nadele van de andere twee, want het zijn mooie horloges, maar de Farer is veel interessanter en unieker.

5 likes

Voor mij een close call tussen de polar en Tudor sub. Uiteindelijk voor de Polar gekozen voor de vrolijke, witte verschijning. GMT dus een extraatje ten opzichte van de Sub.

4 likes

Ik merk een zekere lijn :slightly_smiling_face:

Dat :point_up_2:t2: :100:

Misschien net daarom? Die Seiko, Oris en twee Tudor zijn basically hetzelfde horloge. Pek, veren en hooivorken incoming! :face_with_hand_over_mouth:

Die IWC is niet mis buiten dat het datumvenster te ver naar binnen staat. De Tudors zijn meh kwadraat. Witte Rolex is nog wel knap eigenlijk maar als je dan toch voor een stijlbreuk gaat, dan beter in stijl met de Santos. :sunglasses:

6 likes

image

Eens, en bovendien had ik liever gewoon een 3 gezien dan dit karige datumvenster. Qua visuele hiërarchie is het geen hoogflieger.

2 likes

Jah dat datum venster stoort mij ook aardig, datum schijf had of zelfde kleur als wijzerplaat moeten zijn of op 6 uur moeten staan. Maar verder wel een mooi horloge, al eens om gehad. Valt mooi plat op de pols, hele fijne band.

3 likes

Je hebt genoeg donkere spullen. Maar ik heb Polar gestemd omdat de Santos de grote versie was. Indien Santos medium, dan zou ik dat gestemd hebben, met name ook omdat ik bevooroordeeld ben.

Dat gezegd hebbende: De Polar is cool. Letterlijk en figuurlijk.

Yup. Eén BB58, een blauwe GS Quartz GMT en een Polar / Santos zou al een veel leuker trio zijn.

En je hebt gelijk over IWC. Die nieuwe Mark XLMXXXC horloges worden steeds generiekere reut. Dan kun je beter een Stowa halen voor een klein deeltje van het geld.

Met name ook omdat de beste Mark een Mark XIV is. Uweetwel. De kleinere RAF Pilot.

Jazeker. :slight_smile:

1 like

En dat met Mercedeswijzer. Cray.

1 like