Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Mooie uitvoering en goede combi met de band. Is dit de Large? Geen conflict met de Santos?

1 like

Dank je. Die band is de grijze Bologna van Colareb. Ik heb ook de taupe, donkerblauwe, en cognac versies van die band, doen het allemaal goed.

Absoluut niet. Totaal verschillende horloges, met een erg verschillende vibe. De Santos is veel sportiever, de JLC voelt veel dressier. De Santos is ook veel vloeiender van lijn, terwijl de JLC veel strakker is, voor m’n gevoel.

2 likes

Welke houden?
  • Bulova Accutron
  • Doxa Grafic
  • Seiko Lord Matic
  • Omega De Ville
  • King Seiko
0 stemmers
4 likes

Bulova, Doxa en één Seiko. Heel lichte voorkeur voor de LM zelf.

1 like

Plexi, maar hij is me nagenoeg om het even met de saffier versie. Maar die zou ik wel met datum nemen, als je dan toch afwijkt van het klassieke model vanwege gebruiksgemak.

1 like
  • Breitling Navitimer
  • Zenith Chronomaster
0 stemmers

4 likes

Beiden mooie leuke horloges, maar ik twijfel geen seconde qua keuze.

2 likes

Oké en dat zegt nogal wat, voor best een Navi-liefhebber volgens mij? :ok_hand:

1 like

Die Breitling (don’t shoot me) is me toch een horloge voor mannen op leeftijd. Zenith lekker fris.
Snelle keuze voor mij

2 likes

Ja, de Breitling is leuk, en breder bekend.

De EP is een klasse hoger dan de B01.

Wel passen, de ZEP original ligt niet bij iedereen goed op de pols.

3 likes

Past goed bij mn valse heup!

1 like

Heel gelijkaardig en toch ziet die Breitling er zo veel meer gedateerd uit. De combinatie van drukke wijzerplaat en drukke kast trek ik ook niet goed.

3 likes

:joy::joy:

Ben dol op Zenith maar geen fan van het 1/10s uurwerk waardoor de decimaalschaal van generlei waarde is, ook het ontbreken van de paddle chronowijzer is een gemis.

4 likes

Ben erg bezig met Zenith, maar in dit duel heb ik toch voor de Breitling gekozen. Losse subdials smoelen gewoon beter en bovendien viel hij bij mij mooier op de pols.

Qua uurwerk wel de Zenith!

3 likes

Ah ja! Nu je het zegt valt het me opeens enorm op in het wit. Ik heb hier bij mijn gekleurde subdials helemaal geen last van:

9 likes

Ja daar zit wel wat in. :thinking:

Ja heb je gelijk in! Volgens mij heeft ook nog nooit iemand kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde van het 1/10s uurwerk is, in dagdagelijks gebruik.

Ik heb er zelf wat minder moeite mee… maar wat @ojjz ook zegt, het valt veel meer op bij deze reversed panda-dial.

2 likes

Een roze battle!

2 likes

Eens! Daarbij zat die van @Ojjz als gegoten en oogde ook top :ok_hand:

9 likes

Flikflak uiteraard! :grin: