Die Breitling (don’t shoot me) is me toch een horloge voor mannen op leeftijd. Zenith lekker fris.
Snelle keuze voor mij
Ja, de Breitling is leuk, en breder bekend.
De EP is een klasse hoger dan de B01.
Wel passen, de ZEP original ligt niet bij iedereen goed op de pols.
Past goed bij mn valse heup!
Heel gelijkaardig en toch ziet die Breitling er zo veel meer gedateerd uit. De combinatie van drukke wijzerplaat en drukke kast trek ik ook niet goed.
Ben dol op Zenith maar geen fan van het 1/10s uurwerk waardoor de decimaalschaal van generlei waarde is, ook het ontbreken van de paddle chronowijzer is een gemis.
Ben erg bezig met Zenith, maar in dit duel heb ik toch voor de Breitling gekozen. Losse subdials smoelen gewoon beter en bovendien viel hij bij mij mooier op de pols.
Qua uurwerk wel de Zenith!
Ah ja! Nu je het zegt valt het me opeens enorm op in het wit. Ik heb hier bij mijn gekleurde subdials helemaal geen last van:
Ja daar zit wel wat in.
Ja heb je gelijk in! Volgens mij heeft ook nog nooit iemand kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde van het 1/10s uurwerk is, in dagdagelijks gebruik.
Ik heb er zelf wat minder moeite mee… maar wat @ojjz ook zegt, het valt veel meer op bij deze reversed panda-dial.
Flikflak uiteraard!
De uitslag van de poll was heel duidelijk. 67% voor de Zenith, 33% voor de Breitling.
Dan nu het model. Want ik twijfel best sterk over deze 3. Echter, ik wil m’n Speedmaster ook in de collectie houden.
- 1 OG
- 2 Reverse panda
- 3 Black tricolour
De OG. Ik vind de Black Tricolore ook lekker, maar naast de Speedy past de OG het best!
Dan zou ik voor de bleke dial gaan.
De Reversed panda is ook prachtig, een de black tricolor mag er ook wezen. Maar gewoon kwestie van afwisseling te hebben.
Ja… ik denk het ook. Ook al is zo’n Zenith “reverse panda” geen Speedy.
- Bovenste rij
- Onderste rij
Als ik één horloge mocht hebben werd het eerder de reverse panda dan de OG. Maar als onderdeel van een collectie, zeker als er al een zwarte chronograaf in zit, zou ik denk ik toch voor de driekleur kiezen.
Ook zeker mooi! Alleen het datumvenster op 12-uur vind ik echt een ontwerpfout, op een chronograaf.