Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Is een verwijzing naar de Dato-12, uit de '60s. Ik vind het wel nice en quirky. Maar er zijn, in deze serie, ook versies met de datum op 6 of zelfs op 9. En ze zijn altijd minder voordehandliggend dan een El Primero én een stúk minder cliché dan de zoveelste saaie Speedmaster.:person_shrugging::wink:

4 likes

Ik heb er zelf nu al 3x naar gekeken, paar weken geleden stond er zelfs 1 voor €4100 in Ierland te koop … maar hij haalt zo net de iconenstatus niet.

Dit is the real thing

10 likes

Ja, zo’n vintage Heuer is natuurlijk fantastisch en zeker iconisch. Ik heb de Glassbox gepast en vond 'm geweldig. Wat ik ook leuk vind, is dat het een moderne interpretatie is van de Carreras van weleer. En dit is gedaan met duidelijk respect voor het rijke verleden van het merk, maar met moderne specs en gebruiksgemak. Zoals fraai bol saffier, 100 m WR en de 80 u PR van het in-house uurwek. Ik vind dat dus top! Maar goed, dat is persoonlijk, natuurlijk.

2 likes

Ik weet niet goed waarom dit niet gewoon het standaard model is. Beetje bereikbaarder dan de speedy qua prijs (tag ingekocht gangwerk), zeg 4K…

Sorry. Nobrainer. :sweat_smile:

1 like

Ftfy

2 likes

Allemaal waar, maar dan nog kies ik de zenith.

Replica mag niet.

Je mist de manufacture. Dat is de mooiste. Imo

En als je dan toch nog twijfelt. De OG maar dan wel op staal!

4 likes

Riep iemand e-commerce?

6 likes

Hear, hear! :raised_hands:

:neutral_face: Dat begrijp ik niet. Hij is toch 10 keer zo mooi op leer?

2 likes

Comfortabeler ook.

De staalband doet hem wat groter dragen, en in grijs weer oogt het allemaal wat flets op de stalen band.

Op een zonnige zomerdag voel je je temidden Miami Vice met die stalen band.

1 like

Nou geen 10x. Maar op staal draagt fijn en is gewoon lekker om af te wisselen.

(Soms zelfs mooier op staal):sweat_smile:

Hier de oude op staal.

.
.
.
.

Heerlijk was die. Jammer van die slabsided kast, maar anders zou ik hem zo weer kopen.

Wie heeft deze eigenlijk? @Gosz?

4 likes

Valt de kastvorm je tegen? Want echt heel hoog is die niet toch?

1 like

De oude. Niet de huidige kast.

Je kent dat verhaal toch wel?

4 likes

Als het deze Zenith in de battle was zou ik er geen seconde over hoeven na te denken;

5 likes

Aha ja dat ken ik wel.

1 like

Da’s de theorie. De praktijk is precies het tegenovergestelde. Voor mij, welteverstaan. Zie ook post 751.

4 likes

Droeg inderdaad fijn, maar de kast van de nieuwe is mooier. Imo.

2 likes

Akkoord :handshake:

1 like