Ja de Aquastar is voor mij een betere optie. Ik heb er 1 gehad maar helaas verkocht. Zou mij nu wel weer passen
Er is niets dat rolex slechter doet dan cijfers, arabisch of romeins, dus de cartier.
Al heb ik de 16233 gekozen, omdat dit exemplaar gewoon in perfecte staat is, vind ik een Caree of Galbee naast je 16234 wel meer diversiteit bieden
Wel ok, dat zijn mooie cijfers.
Maar die op de wijzerplaten vind ik meestal lelijk.
Snel weer laten varen. Die DJ is zoveel toffer dan welke Cartier dan ook. Vol goud uitgezonderd.
Hier ook vaak overna gedacht. Als ik zo’n horloge vastheb vind ik het te delicaat, te fragiel. Dan wind ik mijn Explorer 2 een paar slagen handmatig op en weet ik hoe goed dat is gebouwd. (Evenals veel andere merken) koop dan liever een vitage Piaget met stonedial oid. Erbij.
Spec ops? Soldaten? Allemaal humbug. Vraag je eerder af wat de reputatie van CWC is op het gebied van service.
50m waterdicht is prima voor zwemmen en alle dagelijkse activiteiten die je maar kunt bedenken, ook in anderhalve meter water. En die specificatie honoreert CWC gewoon tijdens de garantie periode. Zoals dat heurt.
Daarna zul je periodiek moeten controleren of de waterdichtheid nog in orde is, ik zou zeggen eens in de twee jaar, tenzij je er op staat het jaarlijks te doen wegens paranoia. Dat zou je eigenlijk met elk horloge moeten doen.
Je weet dat je er een leren bandje op kunt zetten?
Inderdaad. Ik zou ook geen Patek, Lange of Breguet geld uitgeven aan een Rolex.
Merk op dat ik met Patek niet de Nautilus of Cubitus bedoel. Die bestaan gewoon niet, in mijn hoofd.
Ik zei het elders al: Het antwoord is altijd Cartier.
Ik meen hier ergens gelezen te hebben - herinner me niet meer van waar het kwam - dat die mesh van de nieuwe rose gold reverso er niet zomaar af kan.
Als dat zo is snap ik wel dat dat een dealbreaker zou zijn. Kan het wel, dan die op zwart reliëf leer… Yummie.
Al blijft de gewone stalen met witte guilloche wijzerplaat en kleine seconde simpelweg mooier, gelijk hoe.
Mooie uitvoering en goede combi met de band. Is dit de Large? Geen conflict met de Santos?
Dank je. Die band is de grijze Bologna van Colareb. Ik heb ook de taupe, donkerblauwe, en cognac versies van die band, doen het allemaal goed.

Geen conflict met de Santos?
Absoluut niet. Totaal verschillende horloges, met een erg verschillende vibe. De Santos is veel sportiever, de JLC voelt veel dressier. De Santos is ook veel vloeiender van lijn, terwijl de JLC veel strakker is, voor m’n gevoel.
Bulova, Doxa en één Seiko. Heel lichte voorkeur voor de LM zelf.
Plexi, maar hij is me nagenoeg om het even met de saffier versie. Maar die zou ik wel met datum nemen, als je dan toch afwijkt van het klassieke model vanwege gebruiksgemak.