Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Grimmig hier.

Ik heb weinig met het merk IWC en veel met het merk Zenith, maar de IWC wint het hier. De IWC is wat klassieker en daarmee tijdlozer denk ik.
Wel iets prijziger, maar dat zou ik er wel voor over hebben.

9 likes

Ik vind ze beide erg mooi. De IWC komt in het echt altijd wel beter uit dan op de foto’s is mijn indruk. De Zenith heeft de mooiste wijzerplaat voor mij. Dat vind ik het zwakke punt bij de IWC. Dat motief vind ik wat minder.

2 likes

Welke zwarte duiker?

• Omega Seamaster 300
  • Grand Seiko Spring Drive
0 stemmers
5 likes

Lichte voorkeur voor de Zenith, maar ik vind het een lastige keuze. Ik heb de IWC nog niet in het echt gezien, alleen op foto’s, en dan is de wijzerplaat het niet helemaal voor mij.

1 like

Nee, joh! Met een kwinkslag!
Ik was mezelf aan’t uitlachen.

1 like

IWC. Ik kan niet wennen aan de bezel en het dial motiefje van de zenith. Zo mooi ik de vorige generatie van de defy vond, zo lelijk vind ik de nieuwe.

1 like

Ik ben geen fan van geïntegreerde banden, dus mijn mening is waardeloos. Ik heb op de iwc gestemd omdat ik de IWC net iets spannender vind. Mocht je de skeleton zenith defy erbij hebben gezet, dan wint die het voor mij. Die met de centrale seconde :point_down:

Wat ik dan weer nooit gesnapt heb aan deze kast zijn die 2 lijnen die een normale bandaanzet insinueren. Kan iemand mij vertellen wat het nut daarvan is? Ik denk dat ik iets over het hoofd zie.

2 likes

Je bedoelt die soort van geïntegreerde endlink, die zou volgens mij eraf kunnen en dan een normale leren band erop;

1 like

Doe mij een van deze maar.

Optie drie: Credor Locomotive.

De vreemdste is direct de leukste, zelf in een genre wat me niks doet. Evengoed Ingenieur gestemd omdat ik de hoekige kasten van de APRO/Defy niet trek.

Tussen deze twee?

Geef me dan maar een Submariner no date, als het dan echt moet in die prijsklasse. En dat zeg ik niet graag.

2 likes

Ik snap niet hoe iemand die mooi kan vinden.
Die kast hoort bij een andere band.

3 likes

Exact daarom. Direct ook de reden dat ik de IWC da vinci een geinig ding vind.

Het is te barok, te kolderiek en gewoon te vreemd om niet cool te vinden. Ik wou dat IWC meer van dit soort aperte onzin deed. Dan was het een leuker merk.

3 likes

100%.

Die zenith is dikke meh met die seconde op 9u.

Daar is alles mis mee.

• lelijke bandaanzet
  • lelijke caseshape
  • lelijke kleur.

Die lugs vind ik niet mooi, maar wel minder lelijk als de Credor. Die laatste zou ik op straat vinden gewoon laten liggen.

Als jij het zegt voel ik me altijd gesterkt in m’n opvatting. Toch mooi hoe dat werkt.

Koop dan

Grootste nadeel van de nieuwe Ingenieur is dat ie 30-40% te duur is.

Over smaak valt in principe niet te twisten, maar die Credor, ik vind er wat van.

1 like

Goede genade. Die is echt lelijk!

1 like

Ah, met die 2 imbusvijsjes dan. Ik heb het nog niemand zien doen. Zou er eerlijk gezegd ook niet aan beginnen met dit model.

Toch krijg je 'm. :slight_smile: Waarbij, de Ingénieur is te pruimen.

Dat zijn echt vrijwel alle horloges waar ooit een geïntegreerde bracelet aan heeft gezeten. Als je het dan doet, dan maar balls to the wall lelijk.