Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Elke kleur 1 zal je bedoelen.

Succes. En uiteraard veel plezier. Je weet de jacht is het leukste. Hebben van de zaak is in dit geval zeker het einde van het vermaak. :joy:

Dankjewel.

Voor dat geld, wil ik graag deze Zenith. Punt

Kan geen Rolex tegenop :wink:

12 likes

Ik denk dat @JohnvdT goed in het snotje heeft wat de draag-ervaring van een Credor is. Ik denk ook dat als Credor zo’n ding fabriceert, je verschrikkelijk, verschrikkelijk goeie afwerking tegemoet kunt zien.

Dat zouden wel eens blijvertjes kunnen zijn, ondanks het genre.

2 likes

Daar zal waarschijnlijk geen twijfel over bestaan, echter kan ik mij ook gewoon goed voorstellen dat het meerendeel van de mensen niet zoveel heeft met het design van dit horloge. :wink: Het is geen allerdaags design.

1 like

Grappig genoeg is Genta een held voor heel veel mensen, en worden veel van z’n ontwerpen de hemel in geprezen. De reviews bij diverse publicaties waren dan ook lovend. Als we de helaasheid van de APRO en Nautilus even negeren, en de Engineer en Locomotive naast elkaar leggen zie ik twee horloges die cool zijn, met een vergelijkbare vormtaal.

Het zal wel OK zijn met de populariteit, want dit is de tweede release in no time.

3 likes

Daar ga ik van uit. Dat is het enige mooie imho aan een locomotive. :smile:

1 like

Waarom zou je die negeren.

Genta heeft mooie en minder mooie horloges ontworpen. Zo gaat dat met designers en hun opdrachtgevers. Niet alles is altijd mooi.

Blijft een smaak zaak.

:joy::joy:

Grappig toch hoe mensen verschillend tegen verschillende soorten horloges aankijken. Een ding is wel zeker Genta’s designs zijn over het algemeen spraakmakend.

1 like

Zwaar overschat. Richard Arbib is de man.

2 likes

Je kunt die drol oppoetsen zoveel je wilt, blijft pijn aan de ogen doen. :grin:

6 likes

:ok_hand:

3 likes

Is gewoon cool.

:point_down:t2:

Zowel qua vormgeving als qua constructie heb ik grote moeite met dat ding.

Het is bij Genta zodanig hit ‘n’ miss dat ik het moeilijk vind om van de naam Genta erg enthousiast te worden. Dat gezegd hebbende: de man heeft mooie horloges getekend en de APRO is er wat mij betreft één van.

Eigenlijk is dat gewoon het juiste antwoord. Want laten we eerlijk zijn, ook zo’n IWC Ingenieur is prijzig voor wat je krijgt. Maar volgens mij zit je dan wel een eindje van het sportieve genre waar de vraag van @Brick betrekking op had.

Als zulke zijpaden zijn toegestaan zou ik met dat budget vermoedelijk bij Breitling uitkomen:

12 likes

Gerald Genta in de 50s/60s/70s :heart:

De rest… err… nogal hit or miss

Dit vind ik dan wel weer leuk.

7 likes

De man kende hoge pieken en diepe dalen in zijn ontwerpen. Gelukkig is het aan ons om die diepe dalen zoveel mogelijk te vergeten.

2 likes

Die is top. :ok_hand:

… ook al stel ik me vragen bij de ergonomie van die kroon. Opwinden zou wel eens lastig kunnen zijn. :joy:

Je moet soms ver buiten de lijntjes proberen kleuren om de grenzen te verleggen.

Soms had het geklieder buiten die lijntjes wel een productierun kunnen bespaard worden uiteraard. :sweat_smile:

1 like

Nog iemand zin in een battle? Nu ik de keuze definitief gemaakt heb durf ik hem wel aan jullie voor te leggen. Het kan mijn keuze in ieder geval niet meer beïnvloeden. Ik wou een net horloge met lichte wijzerplaat erbij. Maar toch casual genoeg om dag dagelijks te dragen als ik daar zin in heb. Het horloge komt deze set binnen:

Dit waren de 2 uiteindelijke kandidaten.

Casual met lichte plaat
  • JLC reverso grand taille
  • Omrga ck859
0 stemmers

17 likes

Er is geen foute keuze mogelijk. De JLC heeft in dit geval lichtjes mijn voorkeur omdat hij meer verschilt met de rest.

3 likes

Ik kan niet zoveel met de reverso, ondanks dat de omega t ook niet 100% is.

1 like