Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Welk tweetal?
  • Junghans
  • Nomos
  • Omega
0 stemmers

7 likes

Grappig genoeg ik ook, alleen is het uit dezelfde stal een Longines geworden.

Die Omega is een erg mooie keuze, ik vind dit hele genre gewoon leuk, of het nou van JLC, Omega, Longines of een ander komt. Als we sector dials al een genre kunnen noemen.

Ik heb Junghans + Omega gestemd. Dat omdat de Nomos me ergens… Tja, die plaatsing van die kleine seconde met dan die datum er onder… Hmmm. De Junghans is cleaner. Dan voegt de Omega meer aan de Junghans toe dan de Nomos doet, dus vandaar.

5 likes

Schuurt een beetje hè?

Het geeft hem, in combinatie met de plaatsing van de logotekst en de gangreserve, wel een uniek gezicht. Net als de Omega met zijn absurd korte wijzers en combinatie van crème en zilver die eigenlijk zou moeten vloeken.

Ik houd wel van de raadselachtige ontwerpen die iets doen wat eigenlijk niet kan, maar dan toch blijkt te werken—voor mij in ieder geval. Meer dan van ontwerpkeuzes die logisch lijken maar “meh” uitpakken. Ik ben daarom ook eerder geneigd de datum op de Junghans een beetje jammer te vinden omdat die de 3 vervangt, die ik liever had gezien. Mogelijk ontwikkelt zich dat alsnog tot voldoende reden om hem te ruilen voor een exemplaar zonder datum.

3 likes

Ach, niets dat een beetje tip-ex niet kan oplossen, die datum…

2 likes

Een klein bolletje zandstralen :+1:

1 like

Gisteren ongeveer een uur op de site gehangen weer, dank daarvoor! :grin::+1:
En dan ook meteen even voortborduren op jouw battle, welke Junghans van de drie?

• Junghans Meister Chronoscope
  • Junghans Meister Kalender
  • Junghans Chronoscope Max Bill
0 stemmers

Schiet u maar! :innocent:

8 likes

Ik zou voor een andere Max Bill chronoscope gaan, maar het model wint het wel van die andere twee. Niet dat de andere opties niet fraai zijn overigens.

2 likes

Ik kwijl al heel lang op die groene Meister Chronoscope met Duitse weekdagen. Schijnt wel een serieuze dikzak te zijn om de pols, dus passen zou niet slecht zijn.

De Meister Kalender doet het niet voor mij. De plaatsing van de vensters misschien. Chronoscope Max Bill is ook heel mooi.

1 like

Hij is volgens Junghans 13,9 mm. De Meister Kalender doet het met 12 mm, dat is ook meteen de reden dat het mijn favoriet is. :grin:

De Max Bill vind ik in eerste instantie mooi, maar wanneer je hem dan naast de reguliere versie zet springen meteen de pushers, wijzers en kastpoten er voor mij uit. Die vind ik dan toch mooier bij de gewone Chronoscope.

Ja, en de bodem is ook heel bol meen ik me te herinneren, waardoor die echt als een vliegende schotel op de pols ligt.

Ik weet niet meer wie me daarop wees. @SwissToni misschien? De foto’s doen me alvast wat twijfelen, eens je 't gezien hebt…

2 likes

Bij mij laat de bolle bodem net het horloge in de pols zakken, waardoor ie dunner lijkt, dus zelf passen is de boodschap!
Zowel mijn meistersinger als de junghans hebben bolle bodems, lijken mooi op de pols geplakt, en ik ben grote fan.

Meister telemeter of meister driver chronoscope voor mij, ik twijfel soms mijn pilot ervoor in te ruilen.

8 likes

Deze is ook heel mooi. Wijzerplaten en kasten zijn sowieso top bij Junghans en ik heb de indruk dat ze de gangwerken afregelen ook.

1 like

:smiling_face_with_tear:

Zou kunnen. Vervolgens wees @Kad mij hierop: :point_down:t2:

Dat is ook in enige mate het geval. Ik zal er wel eens een foto van maken als ik de mijne weer om heb.

1 like

Bij mij zakte hij ook weg door de bolle bodem. Droeg echt wel comfortabel .

Topper

1 like

Deze is 14,5 dik maar je ziet dat de bodem visueel wegzinkt in het armvet.

4 likes

Mijn bovenstaande comments hebben mijn breinmolen weer aangewakkerd…

Bij deze de denkoefening:

• Lekker mijn eerste echte liefde houden, de spectaculaire meister pilot chronoscope die sinds de launch in 2015 op m’n “als dat ooit kan” lijst staat
  • Inruilen voor een andere instant favoriet van me, de prachtige, klassevolle meister telemeter van @Rovr
  • Wachten op de mogelijkheid een meister driver chronoscope op de kop te tikken. Die is irl echt om achterover van te vallen.
0 stemmers
4 likes

Noooit je echte liefdes wegdoen, das altijd weer duur in de toekomst als je m moet terugkopen

1 like

Denk dat die 2 de het langst blijft boeien, maar de pilot knalt er iets meer uit

Mijn zoon heeft die middelste Junghans, met het ouderwetse plexiglas. Prachtig ding.

1 like

Nog steeds naar een duiker aan het kijken:

• Seiko
  • Tudor
  • Yema
0 stemmers
6 likes