Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Kan er echt maar een zijn…imo. De Pelagos. :wink:

2 likes

Tja, het is natuurlijk te verwachten dat de Tudor lekker gaat scoren. De Yema vind ik de meest interessante optie van de drie, dus daarop gestemd. :slightly_smiling_face:

4 likes

Waarom eigenlijk?

3 likes

Omdat die behoorlijk populair is op het forum—niet onterecht, overigens.

1 like

Ik heb op de Yema gestemd puur op uiterlijk. Geen idee of dat in het echt natuurlijk uitkomt aangezien ik geen van de 3 ooit IRL heb gezien. De Tudor lijkt me ook een heel goede keuze maar wel een beetje saai.

3 likes

Setje “integrated bracelets” in het “betaalbare” segment. Niet dat ik echt overweeg er een te kopen, maar gedachtenexperimenten zijn ook leuk :innocent:. Welke is het meest geslaagd?

• Tissot PRX
  • Christopher Ward The Twelve
  • Nivada Grenchen F77
  • Yema Urban Traveler
  • EPOS 3505
0 stemmers

4 likes

De Yema ziet er erg mooi uit, maar ik verwacht dat deze niet aan de kwaliteit van de Seiko en Tudor kan tippen… Ik stem Seiko Marinemaster, want ik heb de Pelagos gehad en vond 'm te vaak saai op de pols. Erg goed, maar saai.

1 like

Die is echt heel lastig.
De enige reden dat ik de Junghans niet heb gekozen is dat ik gewoon niet zoveel heb met chronografen als concept, het heeft niks met het merk of model te maken. Sterker, als ik verplicht voor een chronograaf zou moeten kiezen is er een heel goede kans dat zo’n Junghans er in komt. Het is de enige chronograaf die het voor elkaar krijgt subdials te hebben zonder echt cluttered te zijn naar mijn mening.

2 likes

De Yema is voor mij veruit het interessantste horloge

• Mooiste band
  • Micro rotor
  • Dun
  • Mooi formaat
  • Geen dress ambities

Seiko:

• Waarom die gestreepte dial?
  • jammer van de sluiting voor die prijs

Tudor:

• mooi afgewerkt, maar daar is alles mee gezegd.
3 likes

Omdat de Pelagos heel goed gelukt, enorm populair en hartstikke waardevast is.

2250 piek voor een microbrand (als ik Yema nog zo mag noemen) is wel heeeeel stijl als je ook nog de afschrijving in het achterhoofd houdt.

2 likes

Ik vind de Pelagos nog steeds dé ultieme toolwatch. Uiteraard heel persoonlijk en het is meer een gevoel dan iets kwantificeerbaars. Voor mij gewoon een supertof model.

Edit : wat @Abbiflap zegt ben ik het overigens ook mee eens.

3 likes

Mooi zo :slightly_smiling_face:

De Nivada, natuurlijk.

12 likes

Anders, namelijk:

17 likes

Dat vind ik wel een keurig alternatief :+1:

2 likes

Niet verkeerd; ik vind alleen de bandaanzet niet fraai. Denk dat ik zelf voor die ene zou gaan die niemand kiest, de Epos; die vind ik het lekkerst.
Ben eigenlijk gewoon niet zo’n fan van pukkeltjesplaten met stick markers :thinking:

Is die wel echt integrated?

Dit suggereert wel dat de band eraf kan.

2 likes

Volgens mij kan bij allemaal de band eraf, je kunt ze namelijk vrijwel allemaal ook op rubber krijgen. Maar dat is denk ik niet wat je bedoelde :wink:

Lijkt wel inclusief endlink te verwijderen als ik deze foto zo bekijk:

Alleen suggereert dit dan weer anders:

Heb zo snel nog geen plaatje kunnen vinden zonder die “endlink”

Daar ben ik niet zo goed in…

1 like

Hangt natuurlijk erg van je eigen gedrag (en kennis daarvan ) af.

Als ik nog meer flipper dan ben ik bijna een dolfijn. Als ik geen rekening houd met afschrijving begin ik een beetje een hekel aan mezelf te krijgen omdat ik zoveel centen in de zee gooi.

Doe je toch niks weg of lunch je dan gewoon een keer thuis in plaats van bij Johnny en Therese, is er eigenlijk niks aan de hand.