De dopjes maken het verschil voor mij.
GS dus.
Ik vind trouwens de JLC van @Kad veel mooier dan die van de battle.
Daar ben ik het volledig mee eens. Een detail als een small seconds wijzer kan echt al een enorm verschil maken in het spannend maken van een ontwerp.
Een Snow White battle!
Op zoek naar een spierwitte sportieveling (< 2500 euronen). Ik heb teveel zwart.

- Grand Seiko SBGX341 - ticks all the boxes, super quartz, lekker apart, maar enkel 2dehands
- Seiko Alpinist SPB409J1 - mooi, ook GMT, limited, toch als nieuw te vinden
- Doxa Sub 600T whitepearl - de grote onbekende, oogt knap met dat hoge contrast
- Formex Essence Thirtynine - heb ik in het groen gehad, draagt heerlijk maar relatief klein, misschien oogt de witte groter
- Longines Spirit Prestige Silver - is mijn favoriet met blauwe dial, maar niet slecht in het wit/zilver
- Grand Seiko SBGX341
- Seiko Alpinist SPB409J1
- Doxa Sub 600T whitepearl
- Formex Essence Thirtynine
- Longines Spirit Prestige Silver
Ik heb mijn voorkeur, maar ben benieuwd wat HF denkt.
GS op 1, en Doxa net erachter…
Hier een recente eigen foto
Mooi. Maar wel echt een groot en zwaar stuk staal. Ik adviseer em niet. Wellicht in de 37mm maar die heb ik nog niet gepast
Ook mooi op leder of suède
Nog steeds zou ik voor deze specifieke GS kiezen. Ik heb een zwak voor dat model. De JLC van @Kad ten spijt, hoe mooi ik hem ook vind. Maar dat neemt niet weg dat er andere GS modellen zijn waarbij de JLC wel zou winnen.
Ik zou voor een Doxa gaan idd. Dat wit is dan ook echt spier- en spierwit.
Draagt heerlijk, zeker in de forged carbon uitvoering.
Niet ‘spierwit’ en quartz. Wel mooi en kwalitatief
WBP1111.BA0627
Je bent bij deze geneigd heel snel JLC aan te klikken. De GS ziet er alleen erg interessant uit, er gebeurt wat meer, echt een heel mooi ding. Toch uiteindelijk voor de JLC gegaan, omdat ik die toch zeer knap vind in al zijn eenvoud. Ik durf me niet te wagen aan een discussie over afwerkingsniveau bij deze 2 modellen…
Hoe wist je dat?
50-tal stemmen later is dat exact wat het is.
Ik twijfel inderdaad over de grootte, in 42mm zeker te groot voor mij, dus ik hoopte dat 40mm wel zou passen. Ik heb enkel de 39mm Zulu time gepast, nu ik erover nadenk…
Ah… dan zal ik die ook echt wel eerst moeten gaan passen.
Topkeuze, maar die heb ik al.
Die is trouwens veel te mooi.

Ik zoek iets robuuster, met minder gepolijste bezels.
Ja, ook mooi inderdaad. En ik denk inderdaad een betere versie dan de 600T.
Tja, waarom maakt GS die niet meer?
Mooie Tag. Om 1 of andere reden, zit TH niet in mijn vizier… moet ik eens induiken…
Haha zelfs mijn top 5 staat in de goede volgorde. Succes!
Bulls eye… weeral.
Heerlijk horloge, die Franse Serica duikboot.
Maar heb ik net verkocht, eigenlijk toch wel met enige spijt. Zit in dubio of ik hem al dan niet terug koop.
Die Clemence was me niet bekend.
Maar dat is wel exact hetgeen ik zoek.
En de King Seiko… hoe kon ik die vergeten. Ik heb een originele uit 1964. Zou best goed in mijn doosje passen.
Dank voor jullie bijdragen.
Dit maakt het er echter niet eenvoudiger op. Mijn huiswerk toch maar eens fatsoenlijk overdoen.