Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

Het lijkt er op dat deel 5 verdwenen is in alle consternatie, dus ik stel voor dat we hier verder gaan met ons leven.

Eerst maar eens een sterk dress watches. Ik ben benieuwd of hier hetzelfde gebeurt als op Fratello.

Het mooiste zondagse horloge?
  • Patek Philippe Calatrava
  • Breguet Classique Souscription
  • Daniel Roth Extra Plat
  • A. Lange & Söhne 1815
0 stemmers
3 likes

Doe mij die Daniel Roth maar.

De Lange zou allicht wennen zijn in die maat. Bovendien vind ik hun Teutoonse stijl wat droog en minder passen bij wat een sierlijk horloge zou moeten zijn.
De Breguet is meer een novelty, een fun retro hebbeding om de flauwe interessante mee uit te hangen. Ik vermoed ook dat ‘ie grOOt valt.
De Patek is gewoon een deftig alledaags gekleed horloge, die draag ik wel door de week.

Sowieso is dit een hypothetische denkoefening voor mij, ik ben lang niet rijk genoeg om zoveel geld tegen een horloge te gooien zolang er ook in de lagere segmenten leuke dingen zijn.

Hmm, als flauwe interessante is de Breguet wel misschien meer iets voor mij…

Wie verwijdert nou zo een topic. :joy:

@Fate_Amenable_To_Change IMO:

Lees voor zondags horloge: dresswatch.

1. Een dresswatch hoort opgelegde indexen te hebben
  2. Een dresswatch heeft minimaal 2 wijzers
  3. Een dresswatch is niet al te frivool en zeker geen roman numerals.

Keuze is dus verre van reuze. Patek is hier de winnaar.

De PP vind ik de enige die nog een beetje om aan te gluren is. De rest vind ik gewoon ronduit onaantrekkelijke horloges. Nou heb ik sowieso geen behoefte aan een dresswatch erbij. Daarnaast vind ik de prijzen nogal aan de stevig kant, zeg maar. :grimacing: Dus dat gaat 'm niet worden, voor mij. :person_shrugging: