WTF 🧐 wat kan dit zijn

Ik zag een tijdje terug op een slechte macro foto al iets dat ik liever niet zie. Maar vandaag toch maar eens een aantal betere macro foto’s gemaakt van mijn Maurice Lacroix. Wat kan dit zijn en hoe komt dat?
Horloge is van 2016 en nieuw gekocht. Is nooit open geweest of vochtig geweest. Rara Hoe kan dit?
Op ware grote zie je het gelukkig niet, of je moet heel goed kijken met goede ogen :stuck_out_tongue_winking_eye:


2 likes

Dat lijkt op vocht

3 likes

Uitslag van de kerstboom, denk ik.

Ik zou zeggen dat er vocht in je horloge heeft gezeten, zeker als ik ook de wijzers zie… :thinking:

Hoeveel :beer: drink jij in de weekeinden? Ik herinner het ook niet altijd als ik weer eens in de sloot ben terechtgekomen.

6 likes

Nooit vochtig geweest? Heel moeilijk om dit met 100% zekerheid te zeggen. Paar jaar geleden heb ik wat in Amerika besteld en met de post laten komen. Daar zat wel degelijk vocht in het horloge. Verklaring van leverancier was dat dit door de grote temperatuurswisselingen in het bezorgtraject veroorzaakt was. Keurig onder garantie verholpen overigens.

Het is inderdaad erg duidelijk op je foto’s te zien en snap je zorgen.

:thinking: en die laatste foto dan?

Lijkt op vocht. Wijzers en wijzerplaat zien er ook niet echt jofel meer uit.

4 likes

Nou, het is mij in ieder geval nooit zichtbaar opgevallen dat hij vochtig was. Bovendien moet ie toch wel tegen een beetje vochtige omgeving kunnen.
Mijn andere ML die is wel eens in het zwembad en bad terecht gekomen, was toen ook zichtbaar vochtig van binnen ( beslagen) maar daar is niets aan te zien. En die is nog eens 4 jaar ouder.

Een troost! Je ziet het gelukkig niet bij normaal gebruik. :grinning:

En die laatste foto dan :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Daar zou ik niet van uitgaan. Als het horloge gewoon niet goed dicht is wordt de schade alleen maar erger. Ik zou er snel iets aan laten doen.

1 like

Nee maar je weet het nu wel, dat alleen al zou voor mij het plezier behoorlijk bederven.

3 likes

Mijn idee

1 like

Vocht.

Is daar iets aan te doen?

Ja inderdaad, baal er wel van nu. :flushed:

2 likes

Naar een horlogemaker?

Even m’n topic pluggen: :wink:

2 likes

Thanks, ik had dat topic al eens gezien! Heeeeel handig :+1: is alleen de vraag of de dichtstbijzijnde (zuid-Limburg) ook kunnen en willen werken aan een ML?
Iemand een aanrader die ik het best kan vragen?.?

1 like

Eigenlijk hoeft het ook niet perse iemand te zijn die in de buurt woont (wel voorkeur) maar gewoon iemand die goed is met Maurice Lacroix en/of dit soort problemen

Als je nieuwe wijzers en een wijzerplaat nodig gaat hebben dan ontkom je er denk ik niet aan het horloge naar ML te sturen.

4 likes

Zal dan een dure grap worden, vrees ik. :confused: