WW2 zakhorloges (nep)

Hallo,
Ik heb onlangs 2 horloges gekocht op een rommelmarkt in Polen.
Zou iemand me meer over deze 2 horloges kunnen vertellen?

1 like

Da’s nep-vintage. Wordt in serie geproduceerd, soms oude zakhorloges omgebouwd met “aangepaste” wijzerplaat. Zien we wel eens vaker langskomen hier. En de uitingen op de wijzerplaat zijn nou niet de fijnste IMO. Zijn beslist NIET echt.

3 likes

Hallo Peter, dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb je de binnenkant ook een foto toegevoegd. Wordt dit nog steeds in een serie geproduceerd?

Deze lijken op zich wel oud, maar met andere wijzerplaten. Of wat dan ook - ik maak hier verder geen woorden aan vuil. :slight_smile:

1 like

Juist

Zoals @PeterLC al aangaf, oude kasten/binnenwerkjes met een fake wijzerplaat voor sensatietoeristen. Waardeloos voor niet-sensatietoeristen. Het donor zakhorloge met wellicht weinig interessante originele wijzerplaat zou voor een paar tientjes gaan. :slightly_smiling_face:

Best hilarisch trouwens dat ze Nazi symbolen zetten op horloges van rond 1900. :rofl:

2 likes

Ik vind het verre van hilarisch, eerder smakeloos. Getuigt van weinig historisch besef wat dit regime aangericht heeft.

1 like

De borsten van Pamela Anderson zijn echter

2 likes

Dat sowieso. Maar toch, dit is alsof je een hakenkruis op een Ford Ka uit 2005 zou spuiten en dan doen alsof die “origineel WW2” is. :smile:

En vele andere. Tshirts met de hamer en sikkel zijn ook erg “in” in hippe middens, en die hebben meer aangericht. Allemaal vrij triest.

3 likes

Deze is uiteraard nep. Maar iemand die interesse heeft in de WW2 of verzamelaar is hoeft niet per definitie een aanbidder van de gedachten van AH te wezen. Ik heb ook het beruchte boek in huis gehad en ik heb precies 0 met die Nazi onzin. Maar dan kan je het nog wel interessant vinden. Overigens dat boek is geen aanrader niet doorheen te komen.

3 likes

Che Guevara. Ook best twijfelachtig.

1 like

Absoluut. Ik heb ook een (echte) Kriegsmarine Alpina gehad. Prachtding, maar veel te klein om te dragen uiteindelijk.

Dan herken je misschien de achtergrond van die foto. Staat hier ook bovenin de kast, naast een Koran. :rofl:

Aartsracist en moordenaar, maar hey, fotogeniek he. :sunglasses:

2 likes

Geen idee wat “hippe middens” zijn maar blijkbaar schiet het geschiedenis onderwijs in Nederland nog wat tekort hier en daar.

1 like

Tja, wat kan ik zeggen.
Die jongens daar zijn beter in het namaken van iets dan dat ze zelf iets kunnen produceren. Doen ze overigens ook in India, hebben niets beters te doen.

Maar hier laat ik een paar WWII zakhorloges zien uit mijn eigen collectie.
Worden volledig door mij gerestaureerd.
Oh, even voor de goede orde, deze zijn echter dan echt.

10 likes

Die zijn tegenwoordig ook weer hardstikke echt…

TS is alweer vertrokken. Gewoon dicht vlaggen die post met deze walgelijke tekens, ik heb 'm alvast gevlagd.

1 like

Da’s makkelijk te regelen. Niet kijken. :yum:

Doodzwijgen is nog nooit de oplossing geweest van wat dan ook. Dat zouden mensen die het wél meegemaakt hebben ook zeggen. Maar die worden zeldzaam. Mijn laatste connectie van die soort werd bijgezet in het familiegraf in 2016. :slightly_smiling_face:

Het is slechte en smakeloze namaak, basta. :man_shrugging:

Prachtstukken! :heart_eyes: Met die dikke kwakken radium, dat zal wel uitkijken geweest zijn.