Wie weet wat dit is? Ik kwam het tegen op een “rommelmarktje” in Lille twee weken geleden. De verkoper had het al erg lang, was ooit begonnen het aan te bieden voor 65 euro, maar na 4 stickers eroverheen met afprijzingen kon ik 'm tot 20 euro naar beneden krijgen. Daarvoor wilde ik dit “ding” wel meenemen.

Het is maar een klein ding, 28 mm slechts, en ik moest denken aan zo’n revers klokje. Je steekt het er doorheen en de hele werld behalven jijzelf kan zien hoe laat het is. Maar waarom zit er dan die extra lange verstelknop (is vast niet de juiste benaming) op? Dat zou niet logisch zijn want het zorgt voor een extra zwakke plek. Daarom heb ik het idee dat dit ding een meer permanente plaats innam.

Ik hoop op de kennis van het forum. De slijtage op de achterdeksel is misschien een hint, alleen weet ik niet of de achterdeksel altijd in deze positie heeft gezeten toen het gebruikt werd. Die achterdeksel is er sinds de laatste keer vast al 10x af geweest en anders teruggeplaatst. Ik heb 'm zo geplaatst als mij het meest logische leek (inkeping rechtsboven). Het loopt niet (ben natuurlijk vergeten het uurwerk te fotograferen).

De wijzerplaat is prachtig geemailleerd en geheel vrij van schade. Het is op zich een erg leuk dingetje. Maar www dit is???