3 weken geleden heb ik gebeld of zij mijn vintage Lecoultre alarm en mijn IWC portugieser konden nakijken want ze liepen niet op tijd, ik werd vriendelijk behandeld en hij vroeg mij of ik wilde langskomen in de winkel aan het noordeinde in denhaag, ben daarheen gegaan en hij vertelde mij dat de 2 horloges hoogstwaarschijnlijk geserviced moesten worden , en dat hij eerst een prijsopgave zou doen, 2 dagen later werd ik terug gebeld en mij werd verteld dat de lecoultre en de IWC een schoonmaakbeurt moesten krijgen en dat de kosten voor de Lecoultre ā¬195,= was en de IWC (complete servicebeurt en nieuw glas zat een barst in) ā¬365,= zou zijn en dat de horloges maximaal 2 weken in behandeling zouden zijn, ik ben hier mee akkoord gegaan en inderdaad 2 weken later kon ik beide horloges afhalen en ben nog steeds super blij, zeker als ik terug denk aan die keer dat ik voor een servicebeurt bij schaap en citroen was met mijn IWC en ik even ā¬900,= moest aftikken en vervolgens 2 maanden kon wachten stelletje boevenā¦
3 weken geleden heb ik gebeld of zij mijn vintage
Lecoultre alarm en mijn IWC portugieser konden
nakijken want ze liepen niet op tijd, ik werd
vriendelijk behandeld en hij vroeg mij of ik wilde
langskomen in de winkel aan het noordeinde in
denhaag, ben daarheen gegaan en hij vertelde mij
dat de 2 horloges hoogstwaarschijnlijk geserviced
moesten worden , en dat hij eerst een prijsopgave
zou doen, 2 dagen later werd ik terug gebeld en
mij werd verteld dat de lecoultre en de IWC een
schoonmaakbeurt moesten krijgen en dat de kosten
voor de Lecoultre ā¬195,= was en de IWC (complete
servicebeurt en nieuw glas zat een barst in)
ā¬365,= zou zijn en dat de horloges maximaal 2
weken in behandeling zouden zijn, ik ben hier mee
akkoord gegaan en inderdaad 2 weken later kon ik
beide horloges afhalen en ben nog steeds super
blij, zeker als ik terug denk aan die keer dat ik
voor een servicebeurt bij schaap en citroen was
met mijn IWC en ik even ā¬900,= moest aftikken en
vervolgens 2 maanden kon wachten stelletje
boevenā¦
echt een aanrader dit adres!!!
Volgens mij ben jij hier keihard reclame aan het maken voor dit bedrijf.
Wat moet ik hier nou van vinden? Ik ben ook nog maar pas ālidā en dan lees ik twee zeer positieve reacties en die worden vervolgens toch -op zijn zachtst gezegd - in twijfel getrokken met het argumet dat de reacties komen van iemand die net lid isā¦ + de suggestie dat er een commerciele relatie is met het genoemde bedrijf.
Ik vind het niet kunnen als dan gelijk de termen āspamā en ākeiharde reclameā vallen.
Sorry, dat wil ik even kwijt.
Als er nou ook nog andere reacties waren voor andere betrouwbare reparateurs in Den Haag als alternatief kan ik me er nog iets bij voorstellen. Bij het lezen van deze tread blijf ik alleen maar in verwarring achter.
Ter illustratie: Ik zit (als ervaren vulpenverzamelaar) al jaren op het eersteklas internationale forum āFountain Pen Networkā en ik kan je wel vertellen dat dergelijke reacties daar niet echt gewaardeerd worden.
Mijn motivatie/achtergrond:
Ik ben een 'beginner in de horloge hobby en nog helemaal op zoek naar basic informatie. En ik woon in de buurt van Den Haag.
Verder heb ik een reparatie /onderhoud nodige voor een gouden Behrens/Eterna Quartz (servicebeurt en glas), ik zal eerst wel kijken of ik ergens anders op deze site een advies kan krijgen voor een betrouwbare haagse serviceman (of vrouw).
Of, iemand die dit leest kan me ook een PM sturen.
Sommige ADās rekenen tegenwoordig belachelijke hoge prijzen voor een servicebeurt c.q. reparatie!
Tenzij men een b.v. JLC of Patek Philppe heeftā¦ ga ik niet naar een willekeurige AD voor een sevicebeurt; dusā¦ ik ga zeker een keer een bezoekje brengen naar de eerder genoemde winkel in het Nooreinde te Den Haag (waar ik dus woon).
Ook ik vind het vreemd dat men het nu afdoet als::
āspamā en āReclameā!
Ik niet. De betreffende leden zijn speciaal lid geworden om te vertellen hoe goed de service is. Tuurlijk.
Sommige ADās rekenen tegenwoordig belachelijke
hoge prijzen voor een servicebeurt c.q. reparatie!
Tenzij men een b.v. JLC of Patek Philppe heeftā¦
ga ik niet naar een willekeurige AD voor een
sevicebeurt; dusā¦ ik ga zeker een keer een
bezoekje brengen naar de eerder genoemde winkel in
het Nooreinde te Den Haag (waar ik dus woon).
Dan stel ik voor dat je daarna laat weten hoe de service was.
Mijn ervaring. Bij een inbraak verdween, o.m., mān Omega Seamaster de Ville Automatic (van mān ouders gekregn op mān 21e verjaardag). En dus wilde ik een vervangend exemplaar, gevonden bij Catawiki en, achteraf naar bleek, van een malafide Italiaanse verkoper. Prettige prijs maar heel dom van mij!! Koop nooit horloges bij Catawiki. De āspecialistenā daar hebben volstrekt geen verstand van horloges en bij reclameren krijg je eigenlijk geen poot aan de grond.
Enfin, het horloge liep niet, was niet op te winden en tot overmaat van ramp ontbrak de bezel (glas met secondelijm op de kast geplakt.
Naar Van Ravestein dus. Onderzoek leverde nogal wat mankementen op: wijzers, glas, veerton wisselaar en ga zo maar door. Grootste probleem was de ontbrekende bezel. Een nieuwe moest uit Zwitserland komen (en dat duurde lang, heel lang!). Na 4 maanden het horloge opgehaald. Liep prima, maar na drie dagen niet meer. Automaat werkte duidelijk niet. Gedacht werd aan een wisselaar-probleem, later aan een koppelrad-probleem, maar uiteindelijk bleek de rotor gewoon aan te lopen, waarschijnlijk door het ooit amateuristisch persen van de bezel op de kast.
Hoe het ook zij, nu, na 6 maanden loopt het horloge perfect, is als nieuw en heeft Van Ravestein van een vod weer een mooie Seamaster de Ville Automatic gemaakt.