Net een Wyler binnen. Mooi historisch horloge begin '40 s. Loopt goed, handopwinder.
Hele mooie wijzers en een AS uurwerkje?
Wel een redial neem ik aan.
AS1028 uurwerk. Ik neem aan dat dat het orginele is. Horloge zou orgineel zijn
Mooie klok, ziet er goed uit.
Mijn beste,
Wat een wonderschoon horloge!!
Een horloge vol geschiedenis van het verstrijken der tijd!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.
Orologio Signaturis Temporis.
AS dat zijn mijn favoriete uurwerkjes, alleen dat en de mooie wijzers maken het al een mooie aanwinst. En als het helemaal origineel is gaat het om een buitenkans!
Heb je een uurwerkfoto? Loopt het mooi?
Leuk horloge maar de wijzerplaat is zeer zeker een redial. Zwarte wijzerplaten worden dof na 75 jaar en ook het lumen had vergeeld moeten zijn na al die tijd of in ieder geval iets van ouderdom moeten laten zien.
Dit horloge heeft WO II meegemaakt, ik vind dat altijd heel bijzonder wanneer je je dat te realiseert.
Ik heb even Knirim’s British Military Timepieces erop nageslagen (absolute aanrader), en daar komt Wyler compleet niet in voor. Daarnaast zou je naast een broad arrow op zijn minst ordenance codes moeten vinden op de achterkant van het horloge en ook die zijn afwezig. Zoals al opgemerkt ziet de wijzerplaat er veel te goed uit voor de voorgestelde leeftijd.
Als je nog de kans hebt, terugsturen! Anders duur leergeld…
Ik heb ook veel fouten gemaakt en doe dat nog met enige regelmaat en de enige manier om dat te voorkomen is gewoon goed je huiswerk doen.
Oh en nog een tip, vermijd alles uit Argentinië, Peru, India en het voormalig oostblok tenzij je verdomd goed weet waar je mee bezig bent.
Dank allemaal voor de tips!!
Aldoende leert men ik was er geen vermogen voor kwijt
Ik heb ook even rondgekeken. Op Goldsmithwatchworks.com zie ik echter hetzelfde type horloge staan met identieke code op deksel etc. Bijgaand foto’s van hetgeen zij aanbieden.
Mooi ding! Voor zover ik weet waren de kronen van de wylers tot de jaren 50 niet gesigneerd.
De wijzers herken ik van een later model uit de jaren 50. Jaren 40 was meestal smal met puntige afloop. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het kan knip en plak werk zijn
Van begin jaren 40 naar begin jaren 60
Zo zou jouw model er ook ongeveer uit moeten zien en niet met een zo goed als nieuwe wijzerplaat.
Overigens zijn de lugs aardig beschadigd, ook wel een minpuntje.
Volgens mij is dit het horloge wat Goldsmith aanbod.
De nummers op de caseback zijn exact eender zo ook de band.