Wynn’s Racing Promotie horloges

In ieders horloge collectie zijn vaak meerdere thema’ s te ontdekken. Horloges in relatie tot auto- en motorsport is er binnen mijn collectie een van. Onderstaande post is daar een van de vele voorbeelden van.

Onlangs is daar een mooie NA bijgekomen. Een WYNN’s RACING promotie horloge van KELTON uit 1968. Waarschijnlijk uitgebracht door WYNN’s Belgium dat eind jaren 50 de Europese markt bediende.

Het Amerikaanse Wynn’s is een fabrikant van smeermiddelen voor de automotive industrie en een bekende sponsor in de autosport. Wereldfaam behaalden ze in 1957 met het behalen van het wereld snelheidsrecord op de zoutvlakten van Bonneville met hun Friction Proofing Streamliner.

Behalve het sponsoren en bestickeren van auto’s blijken ze ook over een langere tijd gebruik te hebben gemaakt van horloges als promotie instrument.

Leuk om te zien dat mijn NA geen eenmalige actie was. Tegelijkertijd natuurlijk levensgevaarlijk …… Leidt dit nu tot weer een nieuw thema binnen de horloge collectie? Wynn’s horloges …… Time will tell!

15 likes

Leuk, smeuïg verhaal! Wynns is een Winner!

1 like

Leuk weer. Zo heb ik nog een Champion skin diver liggen. Het kan je bezig houden hè :sweat_smile:

1 like

Ik vrees :grimacing:. Wel leuk om te lezen :pray:

1 like