X-ray?

Misschien beetje “nitwit” vraag… :sunglasses:

Recent naar Engeland gevlogen…

Nou ben ik al niet zo’n vlieger ,( ben er zo 1 die het allemaal nog steeds verwonderlijk blijft vinden dat het uberhaupt KAN ) maar 1 ding vond ik zoniet nog erger…

Helemaal niet zo bij stilgestaan…douane… X-ray…

Je horlogietje in een ruwe plastic bak , als je niet uitkijkt ! ( ik nog vlug in mijn jaszak gepropt ),
door de X-ray heen…nee hoor ; geeft niks ! ( zeggen ze dan )

Nou zal dat wel , want dan zou elk verzonden horloge naar buitenland er ook “last” van moeten ondervinden… Mits die allemaal door een X-ray zouden gaan ? Buiten bezittingen van andere passagiers…
En zelfs fotofilm zou geen schade oplopen…

Toch vond ik het niet echt een fijn idee…
Een splinternieuw horloge door een naar mijn mening toch “magnetisch” apparaat…:sunglasses:

Allemaal lekker “rouwdouwerig”.

Onzin ???

p.s Hij loopt trouwens nog steeds “spot on” voor zover dat van een MeisterSinger
verlangt (mag ) word(en). :slight_smile: :wink:

Als je het hebt over Xray dan is dat niet magnetische straling maar deeltjes straling als in rontgon straling. Magnetische straling is ook een beetje lastig bij zo’n apparaat telkens eigendommen van mensen die aan het apparaat blijven kleven door het magnetisme :smiley:

Precies is een andere straling; Röntgenstraling…
De hoeveelheid straling die vrij komt bij zo’n apparaat is minimaal en geeft geen schade aan je horloge, camera, laptop etc.

Volgens mij halen ze em niet door de MRI :wink:

marnix_moed Schreef:

Volgens mij halen ze em niet door de MRI :wink:

ha ha ha ! :slight_smile:

Nee, dat weet ik ook wel…

Maar vond het op 1 of andere manier niet zo’n fijn idee…

Ging ook allemaal zo gehaast , en hoop gedoe , ( en als je hem zelf niet vlug opbergt flikkeren ze hem zo in die bak ! ) plastic zakjes voor je tandpastaatje…

In Engeland nog gekker, schoenen uit enz…

Wel goed hoor, maar nogmaals , vlieg niet zo vaak. :wink:

MeistersingerFan Schreef:

Maar vond het op 1 of andere manier niet zo’n fijn
idee…

Dat kan ik best voorstellen in zo een hectisch geval. En helemaal als je niet weet wat ermee gebeurt.

Ging ook allemaal zo gehaast , en hoop gedoe , (
en als je hem zelf niet vlug opbergt flikkeren ze
hem zo in die bak ! )

Ja doei, vind die bakjes ook maar niks. Je hoeft maar even afgeleid te worden en iemand kan zo het verkeerde bakje legen. Waar is dan je horloge gebleven?

MeistersingerFan Schreef:

Nou ben ik al niet zo’n vlieger…

“Harry, hol schon mal den Wagen !”

Nu snap ik jouw handtekening:D

tjvreeken Schreef:

MeistersingerFan Schreef:

Nou ben ik al niet zo’n vlieger…

“Harry, hol schon mal den Wagen !”

Nu snap ik jouw handtekening:D

:wink:

Die is voor meerdere “onderbouwingen” vatbaar hoor.
Ik ben vrij fatalistisch… :smiley: