Xeric

Vandaag op bezoek geweest bij mijn zwager en zag dat hij een nieuw horloge om had.
Het gaat om een kickstarter project genaamd Xeric.

Best een groot ding :slight_smile:
Het horloge zag er goed uit. Afwerking is prima en het is een lekker eigenwijs horloge zo met de uurwijzer en de minutenwijzer.
De tijd aflezen is wat lastig, maar ja daar heb je een smartphone voor :wink:

Mmmmm…apart
Wat zit er voor een uurwerkje in?

Ik vind het helemaal niks.
Een kick kan hij van me krijgen, maar geen starter.
“U gaat langs start en ontvangt geen 20.000 euro” of zoiets

WilSeiko Schreef:

Ik vind het helemaal niks.
Een kick kan hij van me krijgen, maar geen
starter.
"U gaat langs start en ontvangt geen 20.000 euro"
of zoiets

dus eigenlijk: ga NIET langs kickstarter en betaal geen 2000 euri…:slight_smile:

Denk dat er trouwens gewoon een sjinees uurwerkje in zit.

Er zit inderdaad een Chinees uurwerk in.
Zelf zou ik zo iets niet kopen maar ik hou er wel als out of the box gedacht wordt.
Ze hebben overigens ruim $ 444.000 opgehaald. Niet slecht.

Ik snap het horloge niet helemaal. Of eigenlijk, helemaal niet :slight_smile:

De kroon doet je denken aan een flieger. het open heart gedeelte moet een tourbillon idee krijgen (denk ik), maar geeft ook meteen de tijd aan en misschien zit er een soort regaluteur idee in? En het heeft de grootte van een TW STEEL of OOZOO horloge (als je het zo schrijft).

Ze hebben dus behoorlijk wat budget, hoop dat ze blijven doorontwikkelen!

Sommige horloges of de bedenkers er van zou je denk ik niet moeten willen snappen :wink:

Over een paar dagen gaan ze het volgend model onthullen.

Ik ben wel benieuwd wat ze bedacht hebben. Misschien zit deze wel wat logischer in elkaar.

Out of the box? Zou hem er gelijk in terugstoppen. Wat een wangedrocht.
Absolute lelijkheid in keukenklokformaat. Brrr. (TD)(TD)(TD)

bullit Schreef:

Ik snap het horloge niet helemaal. Of eigenlijk,
helemaal niet :slight_smile:

De kroon doet je denken aan een flieger. het open
heart gedeelte moet een tourbillon idee krijgen
(denk ik), maar geeft ook meteen de tijd aan

Het is een karussel/caroussel. Het idee van een tourbillon, alleen maakt deze kooi 1x per uur een rondje. En inderdaad, hij kan daarmee mooi gelijk de uren aangeven.

en
misschien zit er een soort regaluteur idee in?

Yep, de minuten zitten op de twaalf uur. De twist die zij hebben gemaakt is dat de minutenwijzer beide kanten lang zijn en de minuten allemaal ‘bovenin’ worden weergegeven. De korte kant met de rode cirkel geeft de minuten van 15 t/40 aan. En de iets langere kant met blauwe cirkel de rest.

En
het heeft de grootte van een TW STEEL of OOZOO
horloge (als je het zo schrijft).

Ze hebben dus behoorlijk wat budget, hoop dat ze
blijven doorontwikkelen!

Kan me voorstellen dat ze een behoorlijk budget aan hebben overgehouden. Op vakantie had ik in 2010 een klokje met eenzelfde soort uurwerkje gekocht voor 40 euro… >X

Ik vind het daardoor een boel geld. Maar tja, in sommige Breitlings zit ook een Eta die je elder goedkoper tegenkomt. Om 't maar even te relativeren.

Ik haal er links nog 9 uur 30 uit? AM, PM?

Terwijl rechts 14:30 ( daglicht ) 0f 2:30 aanwijst?

Dzzz…

Grt.

Als ik deze zou hebben, zou ik hem standaard 10 minuten vooruit zetten. Immers, vóórdat ik heb becijferd hoe laat het is, ben ik 10 minuten verder (td)
Ik zou het een horloge met bedenktijd noemen.

Welk horloge is de rechter?

hoog lelijkheids gehalte.

Dat is mijn Stowa Flieger

Afschuwelijk, kan zo in het assortiment van mini in the box…

Moet ook toegeven dat ik het een gedrocht vind. Ook een zeer goedkope uitstraling IMO. Heb ook de website bekeken. Een redelijk standaard plakmerk-verhaal eigenlijk.

(tu) Mooie klok!

Prachtige flieger! Xeric doet me minder.

gr, HJR

Dank! Een erg fijne klok.

Dank je! Dito, al roept de Xeric zo to zien hier veel emoties op, haha :slight_smile: