Xiaomi Youpin CIGA: Een poor man's SevenFriday?

Middels deze (https://youtu.be/U_Bf3Aj3x9Y) video kwam ik de Xiaomi Youpin CIGA tegen. Een skeleton watch die de Red Dot design award heeft gewonnen.
Binnenin zit een Seagull ST2551JK uurwerkje dat rustig op 21,600 keer per uur tikt. De prijs voor dit alles is 130 exclusief eventuele invoer. Zo op het eerste gezicht leek het mij een goed betaalbaar alternatief voor een SevenFriday.

Zelf vond ik hem er erg interessant uit zien, maar ik vroeg mij af of iemand hier überhaupt dit horloge al eens om de pols heeft gehad, aangezien ik het toch wel enigzins prijzig vind voor een ‘uitprobeersel’. Daarnaast ben ik ook benieuwd wat jullie er van vinden!

Hieronder nog wat kiekjes van het desbetreffende horloge:

fw

5 likes

@Drebin kom er maar in.

2 likes

Hij kost 130 en ziet er uit als een horloge van 25. Volgens mij raak je dan ergens 105 kwijt :thinking:

2 likes

Je vergeet 5 euro voor het bandje.

2 likes

Eh, ja, wat moeten we daar eens van zeggen?

Dat kan zijn, maar hij ziet er zo op het oog beter uit dan een SevenFriday.

Maar ja, een SevenFriday is dan ook een tasteless man’s Hamilton. Of Seiko. Of Rolex. Wat dan ook.

Ah, er staat een potje bier op tafel in daar in de polder. Ik ga er eens rustig voor zitten. :wink:

4 likes

Agreed.

1 like

Precies dit.

Groetjes he!

1 like

Kunnen jullie wel? Nu Eduardo er niet meer is.

3 likes

Is Xiaomi niet eigenlijk een tech bedrijf? Ik heb een tijdje terug al mijn persoonsgegevens weggegeven aan China voor een goedkope activity tracker (mi band) van Xiaomi, prima dingetje hoor.

3 likes

eigenlijk een tech bedrijf inderdaad, al verdienen ze hun meeste geld met hun software (die voornamelijk alleen in de Chinese markt gebruikt wordt). Ik heb overigens ook zo’n MI band 3, geweldig ding voor de prijs.

1 like


:innocent:

Een soort skeletonized Applewatch?

Sorry, ik vind hem enorm lelijk. Vooral de kast is zum kotzen :face_vomiting:

1 like