Yachtmaster rosé bezel kleurafwijking

Hoe zou goud moeten verkleuren dan? Wat is het karaat?

Rosegoud is een legering waar onder andere koper in zit. Dus het zou donkerder kunnen worden naar het rode toe zeg maar. Geelgoud en witgoud heeft hetzelfde. Al gebeurd dat normaal gesproken niet snel.

Het goud in de Yachtmaster is 18ct.

Poeh dat is te veel kleurverschil om niet van te schrikken.
Prachtige grail watch maar dan wil je hem wel een beetje kleurvast …

1 like

Is het horloge wellicht luchtdicht verpakt geweest en heeft het lang geen daglicht gezien?

Lijkt wel alsof ze per ongeluk onderdelen van de geelgouden rolesor versie gebruikt hebben

Ik heb weleens een 116613lb gezien waar ze per ongeluk de plaat en wijzers van een witgouden sub gemonteerd hadden. Fouten worden overal gemaakt

1 like

Eh… ze zijn allebei rolesor en allebei everose…
:v:

2 likes

Dat durf ik niet te zeggen. Ik kocht hem van iemand die hem volgens eigen zeggen maar 2x gedragen heeft. Hij was toen net een jaar oud.

Wat is rolesor eigenlijk :blush:

Goud staal

1 like

Heb het ook wel eens gezien met een volledig gouden everose Daytona. Kleur was bijna al geelgoud. Gedragen door een dame die m een aantal jaren niet af had gehad. Door water, zout, zeep zon etc kan het koper en zilver in de legering gaan werken.
Door het horloge opnieuw te polijsten op een bepaalde manier komt de oorspronkelijke kleur weer terug.
Hierbij ook een topic waar het besproken wordt
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=542824

2 likes

Betekent dat dat everose (sinds 2005) niet helemaal forever rose is? Of is de legering sinds 2005 veranderd?

Wel interssant topic. De 116655 grailt bij mij nog altijd maar verkleuring van het juist zo mooie (for) everose zie ik niet echt zitten.

1 like