Yachtmaster rosé bezel kleurafwijking

Beste medeforummers, vandaag mijn Yachtmaster (rechts 2017) naast een ander exact zelfde horloge (links 2018) gezet. En het viel me op dat de kleur van de bezel enorm van elkaar verschillen. Hebben jullie enig idee hoe dit zou kunnen komen? Het is geen licht inval en beide originele horloges. Volgens de vorige eigenaren beide nooit gepolijst geweest. Ben echt benieuwd.

Foto?

1 like

Ik ook.
Zie geen foto’s namelijk :wink:

Rose goud kan goed verkleuren, enkel in dit geval is het vreemd.

Rolex had met eerste Everose last van verkleuring, maar hebben de samenstelling daarna aangepast. Kortom zou geen verkleuring meer zijn.

Zie ook dit filmpje;

Wellicht toch weer een kleine aanpassing geweest tussen deze twee jaren?

En ik maar denken dat bij Rolex mannetjes in witte pakjes en een loep op alles maken :wink:

2 likes

Excuus! Hier de foto’s.

Wat fijn dat er zo snel gereageerd wordt.

2 likes

Het is niet het antwoord dat je zoekt maar ik zou er blij mee zijn, de verkleurde is de mooiste.

1 like

En welke is verkleurd volgend jou?

Links is everose en rechts is rolesor. Toch?

Links is rose goud en rechts geel goud lijkt mij

Zijn beide rosé. Beide 116622.

Op de foto lijkt die goud inderdaad. Hier een foto met een ander lichtinval hier valt het mee.

Rosegoud kan langzaam naar geelgoud verkleuren. Everose zou hier juist geen last van moeten hebben

Heb je ze al eens op de weegschaal gelegd?

3 likes
13 likes

Zou bijna zeggen je hebt een special te pakken. In de gekke wereld van Rolex kan een afwijking betekenen stijging in waarde. :yum:

1 like

Niet al het goud is goud en niet iedere Rolex is een Rolex.
Gemakkelijk uit te sluiten door te kijken of ze hetzelfde wegen

2 likes

Kan helpen inderdaad.

Maar dan moeten er wel exact hetzelfde aantal links in de band zitten, anders krijgen we daar weer paniek over…:joy:

1 like

Daar is geen twijfel over. Beide horloges zijn 100% getest, en zijn gewoon origineel.

1 like

Vind jij de jouwe, of hij de zijne nu nog wel mooi?
Is er geen baal potjandriedubbeltjes gevoel nu?

Ik zou er niet zo happy mee zijn.

Wel:disappointed_relieved: vind die van mij minder mooi. Maar zodra ze niet meer naast elkaar staan is het weer oké.

1 like

O.k.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je Yachtmaster nog uit die periode komt dat het roségoud nog verkleurede bij Rolex.

Maar volgens mij is hij daar echt te nieuw voor.

Misschien heeft hij lang in een kluis of in een afgesloten horlogebox gezeten, want bij weinig zuurstof verkleurd goud sneller naar wat ik her en der heb vernomen.

Maar heb dit eigenlijk alleen bij horloges gezien die echt lang in een afgesloten box of kluis hebben gelegen.

1 like