Hi,
ik heb een vraagje. Zit er een verschil tussen bovenstaande bandjes, of zijn ze gewoon hetzelfde. Als ik het snel vergelijk zijn de bandjes van Yaffle en Divertec (van Gnomon Watches) hetzelfde, maar Maratac heb je ook nog. Zit daar nog een verschil tussen? En dan met name de bandjes met de “ronde” ringen (Zulu).
Verder vroeg ik me af of er ergens een Zulu band te krijgen was in “Bond” patroon met die extra nato-lus achter de kast (dus ook met ronde ringen).
Ben ik de enige die dit soort het meest geschikte bandje vindt voor een typisch “rugged” horloge?
Dag Max,
Maratec exporteert niet naar landen buiten de VS… te veel spullen raken zoek. In plaats daarvan kun je het wel proberen op westcoastime.com (is goed gespeld, niet een tweede t bij coast en time). De eigenaar wil met alle plezier spullen van maratec(!) onze kant opsturen.
Zo op het eerste gezicht zijn de yaffles, divertec en maratecs hetzelfde. Ik ben ook op zoek geweest naar Bond-banden in de Nato-uitvoering, zulu-kwaliteit. En heb ze ook niet gevonden. En je hebt het natuurlijk al begrepen: ik ben het van harte met je eens: de zulus zijn idd steviger dan de huidige Bond-banden. Ook de gespen zijn veel steviger.
De zg. S-straps zijn ook heel goed van kwaliteit; en zo’n extra gekleurde lijn maakt het allemaal wat minder formeel. Mijn Auricoste met blauw logo zit aan zo’n S-strap. Helaas heeft Yaffle ze alleen in 20 mm breedte. En dat is precies de maat van een Auricoste. Als ze de hele collectie ook in 22 mm zouden hebben, hadden ze een goede klant aan me: ik kan er zo nog drie gebruiken met verschillende lijn-kleuren
Overigens heb ik een Natoband in Zulu-kwaliteit, maar het ‘losse’ bandje is behoorlijk kort: als je een groot uitgevallen horloge hebt, zit het heel strak tussen de gespen. Dat heeft niet alleen met lengte van lug naar lug te maken, maar ook met het profiel van de bodem! Een dikke bodem zorgt er voor dat de band er helemaal onderdoor moet, dat kost lengte!
Kort en goed, ik vind je vraag heel relevant en ik hoop dat we er ook een positief antwoord op krijgen van bijv. Yaffle of hun conculega’s.
Menno
Hier een foto van mijn Auricoste aan een blauw gestreepte S-strap van Yaffle

thieuster Schreef:
[…]
Hier een foto van mijn Auricoste aan een blauw
gestreepte S-strap van Yaffle

Grappig,
precies die foto hierboven was voor mij de reden om dat bandje te bestellen. Had die foto al een paar weken op mijn harde schijf staan.
(mooie kombinatie zo!)