Nee hoor. Nogmaals veel plezier met je horloge!
De groeten!
Nee hoor. Nogmaals veel plezier met je horloge!
De groeten!
We verwachten echt niet dat je direct een Rolex Submariner White Gold Smurf of Patek Phillipe calatrava gaat kopen hoor, iedereen heeft een budget en beslist zelf over zijn uitgaven.
Maar je moet het ook vanuit ons standpunt zien, de horloges die je hier op plaatst zijn gemaakt met zeer laag kwalitatieve materialen zonder liefde voor de kunst, en zijn bovendien vaak schaamteloze kopieën van gerenommeerde merken die al sinds 1900 bestaan.
Wij appreciëren de techniek en vakmanschap wat er in een uurwerk/horloge gestopt wordt, terwijl deze horloges vertrekken vanuit standpunt: “hoe kunnen we zoveel mogelijk besparen op ons product”. Dit kan voor sommigen als een “slap in the face” aankomen. Vandaar dat sommigen zo zuur reageren.
Nu, er zijn tal van goedkopere horloges die het hier wel goed doen hoor.
Kijk bijvoorbeeld naar de Timex Indiglo series, met een innovatief en leuke lichtfunctie. Soms voor 30 euro of minder te vinden
Of uiteraard een seiko 5 via creationwatches, Ebay, noem maar op. Vaak voor 50-100 euro incl. verzending bij je thuis.
Tja en als je toch wil zien wat Chinezen kunnen met 50-100 euro wend je je naar merken als Parnis of Seagull (voorkeur voor Sea-gull)
Of ben je toch bereid om je budget door te trekken naar de 150 euro, dan heb je al direct toegang tot 1 van de favorieten hier, zit vaak in horlogedozen waar andere merken met een paar extra nulletjes achter het prijsetiket zich bevinden.
200 meter waterdicht ( ISO-instituut gecertificeerd) en prachtig afgewerkt, brandt als een fakkel in het donker.
Wat niet kan met de horloges die je voor 5 euro aankoopt, want die zijn tegen dan al stuk of kosten minder dan de verzendkosten naar de potentiële koper
Just my 2 cents!
Zeker waar maar dat gaat niet altijd op helaas.
Nee nee…Vostok . Boktor. Woctoc.
Of weet je wat : gewoon allebei. Zit ie nog steeds onder de 100.
Dat zijn cheapo’s in horlogeland.
Weer wat geleerd. Dank
Ik denk dat dat voor velen hier geldt.
Denk ook niet dat er mensen met een horloge van een paar honderd euro willen patsen of status verwachten.
Juist als het je hobby is lijkt het me dat je goede spullen wil hebben.
Sorry maar ik ga hier even op ingrijpen m.b.t. je andere topic;
je hebt nu 15 horloges gekocht die (laten we eerlijk zijn) hoogstwaarschijnlijk stuk gaan of waarvan de batterij op gaat zijn na 2 jaar.
Als je nu (ik zeg maar iets) via dit forum een Oris of Longines van 1000 euro had gekocht kon je hem 2 jaar lang dragen en weer verkopen voor 900 euro (of meer).
Hetzelfde met de SKX007/SKX009, aankoop: 160 euro, 2 jaar dragen, verkoop: 130-170 euro verkopen als je toch iets anders wil.
In situatie 1 verlies je 100 euro en heb je 2 jaar lang een luidtikkend stuk verchroomd metaal aan je pols die het elk moment kan begeven.
In situatie 2 verlies je (eventueel) ook 100 euro maar heb je wel 2 jaar lang een mooi afgewerkt precies en (voor sommigen) luxueus horloge kunnen dragen.
In situatie 3 verlies je zelfs geen geld
Ik hoop echt niet dat je denkt dat je bij duurdere merken als Oris, Longines, Tissot, Omega, Rolex, Certina, Breitling etc… enkel betaalt voor de naam.
De kwaliteit en prijs is echt wel gerechtvaardigd, en die voel je ook.
Ik hoop ook niet dat je vriend met de Rolexverzameling eigenlijk een Folexverzamelaar is
Zit er wat in je keel
Precies wat ik dacht ook. Haha.
"Handelen zonder beginsel, is als zijn horloge raadplegen na het op goed geluk op een of andere tijd te hebben gezet."
zei een onbekend Belgisch schrijver ooit…
Eentje om over na te denken.
Alsof beide aan komen waaien.
Je vergeet de weg er naartoe
Veel berichten zijn verwijderd.
Graag normaal blijven reageren en on topic blijven.
We hebben geen behoefte aan opmerkingen dat deze horloges niet HF waardig zijn, dat TS iemand anders is etc etc
Er is geen waardenorm en de beheerders bepalen wie hier lid is of niet.
Graag wat milder van toon naar andere leden
Lijkt een beetje op een horloge uit de grijpkast op de kermis, die vond ik toen ik 8 was altijd heel gaaf. Tot ik er een keer een won waarbij de chronograaf subdials op de dial geprint waren. Toen was de glans er voor mij wel een beetje af
Edit on topic: uiteraard naar mijn mening, als jij er blij mee bent zou ik zeggen, geniet er van.
Punt gemaakt, discussie voegt verder niets toe en loopt alleen maar weg.