Yazole 296

Waarschuwing: review van een Chinees horloge van €4,12 inclusief verzending. Niet jouw ding? Wegwezen dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

S.v.p. NIET reageren of refereren als je geen interesse hebt in toonbare horloges voor arme sloebers of mensen die blijkbaar echte kwaliteit niet kunnen waarderen. Ook niet als je iets meent te weten over de werkomstandigheden waarin dit beestje tot leven kwam. Ook niet als je anderzijds behoefte hebt iemand online af te zeiken. Betere alternatieven voor dit draadje zijn overvloedig.

Geen geld voor een vulkussentje dus maar het verpakkingsmateriaal gebruikt. :sunglasses:

Gekocht op AliExpress, 15 dagen geleden en vandaag binnen. Sneller dan verwacht.
Het vergde wat zoeken om hier niet bijna het dubbele voor te betalen.

De 298 met nepleren bandje heb ik ook onderweg voor €2,65, ik ben gewoon verknocht op de vorm van deze kast. Wie heeft een tip voor een passend bandje tot €10, staal of leer?

Diameter 41 mm
Hoogte 29 mm
Dikte 11 mm
Bandje 20 mm terug tot 18 mm
Massa 78 gram met alle schakels. 24 mm eraf scheelde 5 gram.

De aflopende hoogglans ring maakt fotograferen lastig, je staat altijd zelf op de foto. Ook lastig schoon te houden als er niet af kunt blijven :slight_smile:

Het bandje stelt vooralsnog teleur en niet omdat (wat een verrassing) de schakels niet massief zijn. Ze bewegen gewoon niet soepel ten opzichte van elkaar. Bij het dragen niets van te merken gelukkig. Misschien zelfs een voordeel voor sommigen: minder rammel.
Ik vind aansluitende eindschakels meestal mooier, maar deze 296 komt er mee weg dat die het niet heeft.
Openen gaat via een dubbele knijpknop exact gelijk aan die van de nauwelijks duurdere Gonewa Submariner naäperd die ik gisteren beschreef, ook weer met 2x 2.5 mm fijn afstelling. Inkorten gaat simpel met simpele pennen tot 4x 8 mm. Het lukte mij in enkele minuten met totaal ongeschikt gereedschap.

Ik ben er al met al blij mee. En als het een hommage blijkt (wie herkent hem?) van iets dat er net zo stijlvol uit ziet, heb ik wellicht iets om voor te gaan sparen.
Mocht ik nog eens betaalbare horloges beschikbaar willen maken onder eigen label zal ik deze als optie of inspiratie zeker meenemen. Ik vermoed dat de fors goedkopere versie met nepleren bandje de beste deal onder €5 is. Voor nu is de getoonde versie een echte aanrader voor hen die er lol in hebben of gewoon geen cent meer te makken.

Vraag: Kan ik zo’n stroef bewegend bandje smeren met kruip/kettingolie? Of een beetje haaks forceren als een fietsketting? Als hij me blijft irriteren sluit ik niet uit dat ik ga shoppen voor een bandje, staal of anderszins, dat fors meer kost dan ik nu kwijt was.

Sommigen waarderen mijn review stijl van troephorloges, dank voor antwoorden en privéberichten. Als iemand een verzoeknummer heeft of iets wil toesturen ter review…?

Ik wacht verder nog op:

• FNGEEN plus size Submariner zilver/zwart automaat.
  • FNGEEN dresser zoals elders op dit forum reeds uitgebreid beschreven waarvoor dank
  • Curren 8106 zwart/zwart
  • Curren 8110 zwart/zwart
  • Kingnuos 1853-1 zilver/zwart
  • Swidu dresser zilver/blauw
  • CRRJU armbandhorloge zwart/zwart
    …en wat minder spannende €2 dingen voor ik in een week 400% omhoog ging in gemiddelde aankoopprijs…

Update:
De Submariners lookalikes die ik verwachte zonder merknaam kwamen vandaag toch als Gonewa’s zoals ik er gisteren eentje ontvind, voor niets extra betaald voor no brand. En in plaats van een Hulk kwam er een Coke :frowning:

12 likes

Wat verwacht je nu van dit topic!

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je NA

2 likes

Leuk om een keer een goede en serieuze review te lezen van een echt budget horloge.

2 likes

Veel plezier met je nieuwe horloge(s)!:slight_smile:
Het horloge wat je nu laat zien is niet helemaal mijn smaak, maar vooral als je nog niet weet wat je precies leuk vindt, helpt het ‘bulk’ kopen van goedkope klokjes misschien!

Wel een vraag, heb je naast de horloges die je pas besteld hebt, nog andere?

Ja, want van die 4 euro horloges krijg je echt een goed beeld van de hobby?

Ts als dit jouw ding is, doe het. Zonde van het geld naar mijn idee. Scheelt dat dit financieel wel mee Zal vallen.

2 likes

Ja, mooi spul hoor, van Yazole :rofl:.

Met €4,12 is die van jou best aan de prijs :wink:.

Kritiek mag best denk ik… Ik zou een Seiko 5 hebben gekocht…

1 like

Niet echt inderdaad, maar je kan wel kijken wat je fijnere looks vindt hebben om je pols :slight_smile:
Ik heb pas hier een Corguet BB-hommage overgenomen. Ik dacht dat ik er niet zo veel mee zou hebben, en dat heb ik ook niet :stuck_out_tongue: geschroefde kroon vind ik maar irritant, en blijf de bezel per ongelijk draaien.
Gelukkig dus dat ik niet gelijk een Tudor had gekocht

Grapje natuurlijk, Tudor ligt nu sowieso buiten mijn budget, en ik snap dat de kwaliteit net een kleeeein beetje anders is

1 like

Kom op kerel, hou ff op met die zooi aan te prijzen. We zitten hier op een forum voor liefhebbers van horloges. Technisch gezien valt dit inderdaad onder die noemer maar verder zit er niemand op deze troep te wachten.

Dit alles zonder dédain voor goedkopere horloges, maar dit soort meuk moeten we niet willen.

18 likes

Je hebt ook mensen die allerlei kortingsbonnen uitknippen en dan een hele hoop producten kopen die ze anders nooit zouden kopen, want lekker goedkoop.

Vervolgens geven ze een hoop geld aan dingen uit waar ze niets aan hebben en besparen feitelijk niets.

Je kan beter 1 goed horloge kopen mijns inziens.

Ik snap ook de beredenering niet helemaal om eerst allerlei horloges te gaan kopen om te kijken wat je stijl is.
Je kan ook gewoon nu een horloge kopen wat je mooi vindt en als je smaak op den duur verandert, een ander horloge kopen.

2 likes

//eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.net"//eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net8//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net"//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netZ//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net’//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net€//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net7//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.net8//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

:joy::joy::joy:

Ik vind het leuk hoe je reviews maakt, echt waar, maar de Aldi magnetron vergelijking van @TimeLapse is hier echt op zijn plaats :rofl:

Is het nu echt zo erg om je budget van €4 naar €40 te verhogen? Je hebt al 15 van deze dingen besteld.
Ik betwijfel het ook ten zeerste of deze horloges van edelstaal/stainless steel zijn; m.a.w. over een maandje heb je een grauwe stoffige case die ook niet meer mooi oogt :frowning:

m.b.t. je vraag over kruipolie; ik zou gewoon een watchgecko stalen band kopen; die staan momenteel in sale.

Een kleine vraag naar jou toe:
Denk je dat horloges boven jouw budget het niet waard zijn? Of heb je überhaupt ooit een goed afgewerkt horloge vastgehad? Een oprechte vraag omdat ik dit vanuit je aankoopgeschiedenis kan afleiden.

• Exer

Zoals een lidmaatschap bij het HF? U heeft best veel noten op uw zang voor een nieuw lid. Maar bedankt voor het leven in de brouwerij en veel plezier met de nieuwe aanwinsten!

1 like

Hahaha, Cloxxki is in ieder geval een frisse wervelwind als nieuweling op het forum. :+1:
De Yazole ziet er wel aardig uit maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Het lijkt erop dat ik dit soort budgetgevalletjes van mijzelf niet eens leuk mag vinden.
Het vooroordeel dat het niets kan zijn heb ik ook.
Aan de andere kant kun je voor een paar euro best een hoop lol hebben maar ik vind dergelijke horloges en merken niet op een liefhebbersforum thuis horen.
Toch beleef ik plezier aan het lezen van Cloxxki’s revieuw en opmerkingen.
Ik hoop wel dat het bij deze vreemde eend in de bijt blijft en dat hij de eretitel “forummalloot” (niet negatief bedoeld , eerder als kleurrijk figuur ) toebedeeld krijgt.
Op naar de volgende aanwinst.

1 like

Niemand verplicht je om hier op het forum te komen
Daar komt bij dat je post niet al te vriendelijk is. Een beetje vijandig zelfs

3 likes

Wel grappig wat je hier zegt. We willen echt niet bepalen wat acceptabele bedragen zijn. We houden hier simpelweg ALLEEN van mooie horloges.

3 likes

Nou, Seiko 5 is een submerk van Seiko. Die hebben diverse modellen, ook van onder de 100,-

Als je het leuk vindt zou je je daar eens in kunnen verdiepen. Je zult zien dat je echt pareltjes gaat vinden voor kleine (geen sub 10,-) prijsjes :slight_smile:

Misschien lukt deze nog onder de 10 als je geluk hebt. Een incoon in horlogeland

2 likes

Ah, zeker. En dan heb je gewoon een hartstikke goed horloge voor weinig geld :+1:

1 like

Volgens mij kan de discussie ook in dat andere topic verder gaan. Zo krijgen we vanavond nog 6 topics waar off topic wordt gegaan en daar wordt niemand blij van geloof ik.

2 likes