Ik vroeg mij af wat jullie vinden van de nieuwe YEMA urban field watch?
Op militairen geïnspireerde dresswatch verkrijgbaar in 37,5 mm en 40 mm uitgerust met een Sellita’s SW210-1b-kaliber in zijn verbeterde Elaboré en gedecoreerde afwerking.
Het wordt de “urban” Fieldwatch genoemd, dus een draai aan het klassieke fieldwatch-ontwerp hij is ook gepolijst en idd achterkant open .
Is niet echt een field watch .
ja snap ik! dat bedoelde ik het combineren, field maar beetje dressy om het zo maar te noemen? niet voor mij weg geled daarbij, 1k is wat aan de hoge kant, genoeg “echte” field watches ben dit of soorgelijk uurwerk voor een heel stuk minder
Vind het wel wat hebben. Denk dat ze wellicht 'n beetje geïnspireerd zijn door het succes van het (ook Franse) Serica, met de Bonklip enzo. Ben er niet helemaal uit of ik al die polish nou mooi vind of niet. Wijzers beetje ielig wel. Wel tof dat je de movement kan zien, en dat 'ie dun is. Zeker interessant. Die beige vind ik erg tof, ziet er het meest “oud”/vintage uit.
Hier een hands-on review, weliswaar in 't Frans. In die video ziet de blauwe er dan weer het mooist uit… of zou dat puur door de Bonklip komen? Die bruin-leren strap niet zo mooi…
Ik vind deze leuk, heel leuk, vooral op die Bonklip. Ik heb een Forstner Klip en weet daardoor hoe comfortable dat type band is. Verdomme, wordt het lijstje om uit te kiezen voor de volgende aankoop weer langer. Die Qual der Wahl. De shortlist is tot dusver: Christopher Ward C63 Sealander (de witte), Hanhart Pioneer One (ook de witte), Damasko DS30, Archimede Outdoor 39MM, Archimede Pilot 200. En nou dus deze, en aangezien ik rond de jaarwisseling mijn volgende aankoop wil doen wordt het lijstje voor die tijd vast nog langer. Oei-oei, moeluk man. Tot nu toe is de Damasko de favoriet, maar dat is ook de duurste van het rijtje, al scheelt het maar 200 piek of zo, voor de rest zit het allemaal zo rond de 1.000 eurootjes.