Yema (her)introduceert de "Flygraf Heritage"

Inderdaad; hetzelfde bedoelde ik met mijn post ook! :wink: Het gaat om de verhoudingen bij dit horloge. Ik heb trouwens een Oris Chronograaf met Valjoux uurwerk en die is volgens mij ook niet zo dik. Ik ga dat morgen eens nameten.:slightly_smiling_face:

2 likes

Dus je bedoelt dit:

En je zegt dat:

Kun je voorstellen dat er misverstanden ontstaan? :wink:

Goed…laatste poging…

2 likes

Dan zeggen we allen ongeveer hetzelfde. Dus een grote gezellige eensgezindheid. Maar Daffie reageert naar mij als volgt.

En toen was er een grote communicatiestoornis.

Kan gebeuren.

Oh oh oh oh oh…dus nogmaals want Jacobs en Van Es blijft gewoon erg leuk…

1 like

Ik heb het net nagekeken. Mijn oris Big crown Chrono is 14 mm dik, maar bij een diameter van 42 mm. Hij is dus werkelijk minder dik dan de Yema en daarnaast ‘voelt’ hij minder dik vanwege de grotere diameter. Zo klaar. :slightly_smiling_face:

Ter info voor. David @daffie en @TimeLapse :wink:

En nu weer lief zijn voor elkaar! :wink::hugs:

1 like

Mais bien sur :+1:

Daar waren we het toch ook al over eens? :slight_smile:

Zeker. Nog even gecheckt. Mijn MKII Hawkinge was 38mm in diameter en 13mm dik. Dat was al op het randje van het betamelijke.

2 likes

Jij wilt echt altijd het laatste woord hebben. Ik begrijp dat jij hier soms tegen weerstand oploopt. De werkelijke maten van mijn Oris met 14 mm dik waren nog niet genoemd. Ook gewoon logica. Case closed voor mij. :slightly_smiling_face:

1 like

:point_up: (sorry maar moet echt ff)

Ook ik ben weer (even) klaar met off topic en de Haagse boys…

It’s all good :+1:

1 like

Ik kom niet uit Den Haag! :confounded:

1 like

I know :+1: Die gekke Jacobse en Van Es Haagse boys…:laughing:

1 like

Als jij je daar beter bij voelt; het is je oprecht en van harte gegund.

Klopt en daar ben ik me van bewust. Dus dat kan ik prima van je horen en het veroorzaakt inderdaad soms weerstand. Dat is geen doel op zich maar is ook niet altijd te voorkomen.

1 like

Ik waardeer overigens wel altijd jouw eerlijkheid. Dat mag ook gezegd. Ik ga weer aan het werk, moet nog een uurtje. :+1::slightly_smiling_face:

2 likes

Jaaa, maar de Zenith El Primero is ook een veel slanker uurwerk :ok_hand:t2: Niet voor niets gebruikte Rolex ze ook voor de Datona voordat ze een manufacture chronograaf hadden. De 7750 is volgens mij zo dik omdat de basis een 7730 handopwinder waar (even kort door de bocht) een automaat opgebouwd is.

2 likes