Yema (her)introduceert de "Flygraf Heritage"

Yema gaat verder met de reissue’s. 1899 euro. De Flygraf is 39mm diameter en 15mm dik. Nu maar hopen dat de lume in één keer goed is.

6 likes

Leuk maar…15,35mm dik? :scream:

5 likes

Dus dat…wordt een tonnetje op de pols, jammer…

2 likes

Ik ben best wel een Yema liefhebber, maar ga hem zeker niet kopen. Die klok is veel te dik uitgevallen; nog dikker dan mijn Tudor Black Bay… no way! :wink:

2 likes

Lijkt wel alsof je verbaast bent? :smiley:

Een Valjoux 7750 is 7,9 mm dik. Een 2824-2 is 4,6 mm. Dat is een verschil van 3,3 mm. Dus is 15 mm. niet overdreven dik.

Probleem is misschien meer de diameter van 39 mm.waardoor het i.c.m. de dikte een tonnetje lijkt (Zoals Marco zegt).

Volgens mij is een dikte van 15 mm.voor een mechanische chronograaf niet heel bijzonder (maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Edit, zie ook deze link: https://forums.watchuseek.com/f2/all-valjoux-7750-chronos-so-thick-566963.html

1 like

15mm of iets meer komt inderdaad vaak voor.
Maar het hoeft niet.

Deze automaat van Zenith is 12,45mm dik:

Dat verschil is toch erg groot

2 likes

Ik vind hem niet mooi.

Poeh. Chubby. :thinking:

Dan heb je mijn bericht niet helemaal begrepen. De dikte wordt veroorzaakt door de 7750 (7,9 mm dik). Die zie je eigenlijk niet onder de 14 mm. In de Zenith zit een heel ander uurwerk. Ik dacht dat het El Primero uurwerk ca. 6,5 mm dik is. Dan zit je op die ondergrens van 14 mm (12,45 + 1,4 = 13,85).

1 like

Ja hoor het is goed met je @TimeLapse

:joy:

(kortom…lees de overige reacties ff…conclusie…té dik )

Niet dan? Is toch simpele logica? Ga je me nu uit zitten lachen?

Nogmaals dan… :joy: :wink:

_3C_2C34W-_235_3F_2C34V_2C_230U-_23_3CU-_27_2CS_3BC_24W_3C3_25Q-_23_3DP_3C0_60_60_0A_60_0A
Beter deze hou je nog geld over.

2 likes

Lekker arrogant.

Valjoux Chrono’s zijn gewoon zo dik! 14 mm. is zo ongeveer de dunste op de markt. Komt door het uurwerk. Dat is mijn punt. Dus 15. mm is niets bijzonders voor een Valjoux Chrono.

Ik vind dat ook niet heel mooi. Maar dat beweer ik ook nergens.

Ok…misschien helpt dit nog…:pray:

1 like

Als je daarmee bedoelt te zeggen dat je er nogal naast zat en een beetje lullig reageerde vind ik het best :wink:

Uhm nee…dat dus niet.

Dat verbaast me niet echt. Toch is het m.i. wel het geval.

Ik beweer nergens dat het ding niet te dik is, ik nuanceer het alleen door te wijzen op verhoudingen (15 mm.i.c.m. 39 mm. is anders dan i.c.m. 45 mm. kastomtrek) en de dikte van het uurwerk (dat het qua engineering een uitdaging is om onder de 15 mm. te blijven. Het uurwerk is al bijna 8 mm. en dan heb je nog een achterdeksel, een wijzerplaat, wijzers en glas en vaak eisen m.b.t. materialen qua drukbestendigheid).

En in reactie daarop doe je net of ik gekke Henkie ben. Dat vind ik niet leuk maar dat heb ik gemeld en wat mij betreft OK.

Wat mij betreft genoeg hier over en op naar de volgende “ontmoeting”. :+1:

Ik vermoed dat David niet zozeer twijfelde aan of die valjoux zo dik was maar meer schrok dat er überhaupt met deze diameter is gekozen voor zo’n dik uurwerk. Of andersom, als ze weten dat er een dikke chrono in moet, waarom ze hem dan zo klein maken.

2 likes

:point_up: dit dus.

En @TimeLapse

image

1 like