Daar is geen specifiek woord voor
Herkenbaar! Ik kon me ook alweer niet inhouden… binnenkort meer
Hoi Nathalie,
Ik ben blij voor jou dat je nu eindelijk jouw lang verwachte horloge binnen hebt!
Zeer mooie foto’s en leuk om de Yema naast de Omega’s te zien. Die vintage Omega vind ik wel heel erg mooi!
Van harte gefeliciteerd nog en heel veel plezier met de Yema gewenst!
Super, bedankt, geniet ervan!
Is de foto zo beroerd of is de afwerking echt zo … slecht … Alleen die gedrilde lughole doen al mijn haren overeind staan.
Zit die zo dicht bij de rand of is dat normaal?
Dat dacht ik dus ook. Hij ziet er inderdaad nieuw al bijna vintage uit. Wat is er allemaal aan de hand op de kast bij de bandaanzet?
Ik had deze op het ‘in de gaten houden’ lijstje staan, maar inmiddels daarvan verwijderd.
Het blijft een mooi horloge, maar band en afwerking (en verhalen over issues met het horloge) bevallen me toch minder.
Deze foto komt wat dichterbij de realiteit; de reflectie van mijn armharen op de vorige foto hielp niet echt
De Yema Superman arriveerde vandaag weer terug op honk in het mooie Land van Maas en Waal.
Hij is gerepareerd in Frankrijk; de ‘bloque-lunette’ (bezel blokker) werkte niet. Alles goed nu en de kroon zat er dusdanig vast opgedraaid dat ik er bijna een tang voor nodig had om hem los te draaien.
Ze hebben er een cadeautje bij gedaan voor de overlast.
Ik ben blij dat ik hem nu eindelijk echt kan gaan dragen, want ik vind het nog altijd een pracht horloge!
Mooi Harry! Veel draagplezier
Dankjewel Nils!
Fijn dat de Yema zo snel weer terug is, Harry @Klokkengek Goede service en leuk gebaar erbij.
Hij draagt ook heerlijk op nato trouwens…
Ja zeker, staat je goed Nathalie!
Hier even puur voor de lol, voor het Yema gevoel!
Welterusten.
Gegeven de kritiek die is geuit in dit topic is het wellicht van belang voor geïnteresseerden of toekomstige kopers om te weten dat Yema het horloge nu verkoopt met nieuwe wijzers die lume en een andere kleur hebben.

Yema geeft de optie om de wijzers op te sturen, of het horloge op te sturen voor vervanging van de wijzers (met vergoeding voor verzendkosten).
Op basis van de foto’s op de Franse forums moet ik echter eerlijk gezegd zeggen dat ik erg aan het twijfelen ben. De nieuwe wijzers maken het geheel wat minder warm. Misschien ook wat saaier. En het horloge doet mij minder denken aan de vintage Yema’s waar de wijzers ook vaak een geligere/oranje kleur hebben (ik ben niet vies van een klein beetje faux-patina). Bovendien matchen de wijzers in de foto’s nog steeds niet precies de uur indices en lijken ze een een lichtere, wat wit-groenige tint te hebben in plaats van de vanille tint van de uur indices. Vanille-oranje vind ik een sierlijkere combinatie dan vanille-lichtgroen. Daarbij vind ik het er gek uit zien wanneer de handen een lichtere kleur hebben dan de uur indices. Het doet mij denken aan een vintage horloge waarvan de wijzers zijn vervangen. Maar wellicht is dat een heel persoonlijke associatie.
Als ik de foto van Nathalie hierboven bekijk, en dan de foto’s die in deze post plaats, dan is het voor mij duidelijk wat mijn voorkeur heeft. Ik denk dat ik de wijzers laat opsturen, maar ze niet laat vervangen. Ik vind onze “foute” Yema mooier .
Dan nog even een update. Ik draag deze Yema met hoge regelmaat. Ondanks de problemen is de stijl van het horloge helemaal mijn ding. Sterker nog, ik ben (onder andere aan leden van het forum) horloges aan het verkopen omdat ik het enkel wil houden bij vintage / retro duik horloges omdat ik daar gewoon het meeste plezier aan beleef. Tot ik de Tudor Black Bay 58 heb verwacht ik dat dit mijn meest gedragen horloge blijft. Het past gewoon bij alles wat ik normaal gesproken draag. En zelfs op werk kan ik toch nog een beetje de retro hipster uithangen met een overhemd aan.
Van de regen in de drup, dit. Jammer.
Zonder het hele topic door te hoeven spitten; wat is precies het issue met de wijzers en lume? Is het echt een kleurverschil? Of een verschil in intensiteit?
Beiden.
De horloges werden geproduceerd met wijzers zonder goede lume en die meer oranje waren dan de uur indicatoren. Op basis van de feedback heeft Yema de wijzers gewijzigd. Nu hebben ze lume, en is de kleur gewijzigd. Nu zijn zij echter weer wat witter dan de indicatoren.
Ik zou ook de wijzers op laten sturen.
Wel jammer dat ze de wijzers niet op kleur krijgen met de rest.
Weet niet of dit moeilijk is maar tot nu toe nog nooit van dit probleem gehoord. Wellicht de Franse slag…
Wel raar met een horloge uit deze prijsklasse.
Maar goed ik blijf het een prachtig horloge vinden.
Mvg. Bertjan
Vraag me af of dat (voor mij) een issue zou zijn. Ik zie dat bij zoveel echte vintage horloges dat de wijzers veel lichter/ sterker zijn dan de indices…
Iemand die hem wil flipperen ?
Niet geschoten is altijd mis
Vriendelijke groet, Bertjan