Yema Heritage Superman 2018

Dit is zeker geen homage aan een submariner maar een ‘remake’ van hun eigen Superman.
En daar zijn ze goed in geslaagd.
Yema had destijds een geheel eigen lijn en style in de vorm van de Sous Marine en de Superman voor wat betreft de duikertjes.
Zeker de originele Superman is zeer geliefd en haast onbetaalbaar (tenzij je Rolex centen heb)

De huidige eigenaar (AMBER group) van het destijds zo goed als failliete Yema doet er goed aan om op deze manier deze horloges weer op de markt te zetten en luistert heel goed naar de liefhebbers. De mannen achter de ‘fanclub’ worden zelfs redelijk betrokken bij de ontwikkeling zoals bespreking bij de pre-produktie modellen.

Denk dat een merk als Rolex zelf ook niet vies is van het doorborduren op het eigen succes?

4 likes

Nee maar Rolex heeft deze ontwerpen ooit wel zelf bedacht en voor eigen risico in de markt gezet. De zeer geslaagde ontwerpen worden nu dus commercieel gezien gejat. Ik weet dat @Batossai zo’n GMT versie recent heeft verkocht en ben echt benieuwd hoe hij hier tegenaan kijkt.

Dat is waar, helaas heeft Rolex de Superman niet ontworpen dus enige vorm van hommage lijkt hier dan ook niet op zijn plaats. Hooguit een hommage aan de originele Superman.
Enige overeenkomst is misschien een draaiend bezel met minuten aanduiding. Zelfs daarin had de Submariner in de wereld van duikers geen primeur.
Er wordt in mijn ogen weinig “commercieel gejat” in dit geval, en dan al zeker niet van Rolex.

5 likes

Ik ben er tevreden over!

17 likes

Inmiddels zijn de bestellingen verzonden, mijn exemplaar ligt momenteel in Berkel.
Zal morgen wel bezorgd worden door dpd. En dan ben ik niet thuis :frowning:

Oh cr*p, dit was een oude post van mei 2018… :persevere:

Het is gewoon inspelen op de retro rage door oude modellen opnieuw uit te brengen, net zoals b.v. Certina en Longines dat doen. Als jij daar een Rolex hommage in wilt zien is dat prima natuurlijk. Mij lijkt het van niet; het is gewoon teruggrijpen op de jaren vijftig en zestig stijl.

De Yema Superman is een van de horloges op mijn wish list :slight_smile:

5 likes

Ik ben benieuwd!!

Van de week binnen gekomen.

De stalen band en de perlon band.

11 likes

Nog steeds erg blij met de mijne! de band op de foto gaat door voor een 20mm en puilt niet uit…

5 likes

Heel erg mooi! Helaas iets te lange lugs voor mijn polsjes, deze Yema, maar van deze plaatjes kan ik genieten!

3 likes

Nr 400 had je toch Nathalie?

1 like

Voor een 39mm horloge (zonder kroon) draagt hij zeker niet klein.
Ik heb 19cm polsen. Het draagt fijn zo.

2 likes

Jazeker, nummer 400, als het goed is, is deze nog steeds binnen HF :+1:

2 likes

Klop,:+1::wink:

3 likes

Wauw, ziet er op perlon echt te gek uit!

Gefeliciteerd met de aankoop

1 like

:smiley::+1:t2: @Jtrommel ! Super!

1 like

Mooi!
Geniet ervan.
Mvg. Bertjan

Yema komt met een nieuwe Superman in het brons! Wat vinden we ervan?

9 likes

Eerlijk? Ik word er niet bronstig van…

Is wel een beetje een modedingetje hè? Zie veel merken horloges in 't brons uitbrengen. Ik vind het helemaal niks. Sorry.

2 likes