Mooie diep blauwe wijzerplaat wel. Brons is niet echt mijn ding
Ik vind het in dit geval voor mij geen aantrekkelijk horloge; ik zou hem niet kopen. Het is natuurlijk wel een bijzonder model. Ik vind de Oris Big Crown in brons, die iemand hier op het forum bezit, veel mooier om te zien. Maar dat is allemaal persoonlijke beleving natuurlijk. Dank je voor het delen!
PS: ik koop geen nieuwe Yema horloges meer. Ben erop afgeknapt. De oude Yema’s zijn fantastisch, maar de nieuwe komen er m.i. niet bij in de buurt en zijn veel te duur in verhouding tot wat je ervoor terug krijgt.
Daar zit wel wat in. Vind het ook nog steeds merkwaardig dat er kleurverschil is tussen de stalen band en de kast. Dat heeft mij eigenlijk tegengehouden.
De leuke vintage modellen zijn helaas veel te duur.
De oude Yema mensen waren echte horlogerie mensen; de nieuwe eigenaren zijn gewoon zakenmensen en hebben niet veel met echte horlogerie. Je merkt dat als je serieuze communicatie met ze hebt. Maakt op zich niet uit, want dat is hoe het is.
Ik heb iets met Frankrijk en uiteraard met horlogerie en ook met het oude Yema van vroeger. Als je instapt in de nieuwe ‘Yema trein’ raak je als echte liefhebber teleurgesteld.
De mooie vintage zijn de moeite waard, maar voor mij ook te hoog geprijsd.
Als model niet verkeerd maar (ook) ik ben geschrokken van de prijskaartjes die het huidige Yema hanteert dus we laten 'm gewoon liggen, net als de stalen variant.
Brons vind ik alleen leuk in lagers
Tis geen hommage…
Heel erg mooi !
Wat een schitterend horloge. Echt ontzettend mooi!
Helemaal waar, naar als je de feel van Tudor gewend bent, moet je hier niet aan beginnen.
Ik heb hem gehad. Voelt rammelig aan net dat beugeltje bij de 3, en ik had een losse schroef in het ( toen nog ) ETA binnenwerk.
Looks een 10
Draagcomfort een 10
Feel een 6
My 2 pennies
Erg mooi inderdaad maar met de Franse slag gemaakt zullen we maar zeggen.
Ik heb ook een oude skindiver gehad, die was beter in elkaar gesleuteld dan de nieuwe variant en ook perfect uitgelijnd.
Grappig… Franse auto’s en horloges hebben dus raakvlakken …
Ik heb ook een Yema Superman gehad met een prachtige blauwe wijzerplaat. Dit was 1 van mijn mooiste horloges ooit! Maar de bloque-lunette welke de bezem fixeert is echt waardeloos. Er zat altijd spelling op en je bleef regelatig ergens achter haken zodat deze compleet verboog. Een mooi detail en kenmerkend voor een Yema maar voor mij uiteindelijk de reden om deze te verkopen.
Jammer…
Leuke en informatief deze review! Ik kreeg vandaag een mail dat er maandag weer nieuwe yema gmt uit komt, moet zeggen ziet er Nice uit.
Maar ik heb geen ervaring met het merk dus wel enige twijfel naar het lezen van jou meningen etc.
Ook graag jullie huidige reactie op yema horloges (nieuwere types)