Yema Heritage Superman 2018

Vandaag een mailtje ontvangen van DPD dat er een pakketje uit Frankrijk vanmiddag zal worden aangeboden.

7 likes

Ik denk een baguette.

9 likes

14 juli dus ik vermoed een Yema opgerold in een Franse vlag :wink:

3 likes

In plaats van de ‘Franse slag’!:smiley:

2 likes

Ik heb ze ook nog even gecontact. Het wordt ook bij mij levering pas volgende week inderdaad.
Ben benieuwd…ook naar de nummering. Ik heb nummer 005/500 :slight_smile:

7 likes

Wij zitten denk ik in dezelfde batch qua uitlevering.

Ik weet niet eens welk nummer die van mij heeft. Kan je dat ergens vinden? :slightly_smiling_face:

Ik heb het gevraagd toen ik wilde bestellen, of er nog genummerde exemplaren waren (de 1e 500) ; ze waren toen bijna op. Ik treuzelde.
Toen was er net een annulering binnen en kwam nummer 5 beschikbaar. Toch leuk.

4 likes

Mocht een van de bezitters deze willen flipperen… PB wordt gewaardeerd! @Nathalie1 ik ben erg benieuwd naar je bevindingen qua draagbaarheid…het lijkt me een klein dikkertje.

3 likes

Zeker leuk! Ik heb er niet aan gedacht. Mag de pret niet drukken; ik verheug mij op volgende week! :smiley:

Will keep that in mind. :+1:t2::wink:

1 like

Ik heb hem zojuist in ontvangst mogen nemen. Laat ik als eerste zeggen dat ik het model heel geslaagd vind. Het horloge heeft een bepaalde coolness factor die ik nog niet in mijn collectie heb. Ik wist al dat ik de vintage yema divers mooi vond. De vraag was of dit horloge dat zelfde gevoel opwekt. Dat doet het. Let wel, dit zijn mijn eerste indrukken. Hij is nog geen 30 minuten geleden met de post gekomen.

Op de stalen bracelet

Op de meegeleverde vintage-leren band. Die overigens van goede kwaliteit lijkt te zijn en past binnen het retro thema.

Op mijn persoonlijke voorkeur. Welk bandje past er nou beter bij een Frans jaren 60-stijl duikhorloge dan een Marine Nationale Strap

Nog wat shots om een beter idee te geven. Ik hoop dat het er niet te veel zijn.


Perfecte maat wat mij betreft. Aanwezig, maar niet oversized. Robuust, maar niet lomp. Mensen hadden het eerder over de dikte van het horloge. Dat is wat mij betreft hier geen probleem. Het voelt en ziet er niet uit als een heel dik horloge. De hoogte in de specs komen deels door het domed saffier. Hier een shot van de zijkant

Qua looks, ontwerp en gevoel ben ik in recente jaren niet zo enthusiast geweest over een horloge. En dat zegt een hoop. Echter… ik moet ook de negatieve punten belichten. Ik zal niet in gaan op dingen als de lug width is 19 mm of de afstand van de spring bars tot de horlogekast is opvallend lang. Dat is allemaal onderdeel van het originele ontwerp en juist gelukkig hetzelfde gebleven waardoor de balans van het ontwerp niet verloren gaat. Ook het ontbreken van een anti-reflective coating wil ik hier niet als minpunt noemen gegeven wat het horloge allemaal wel heeft voor de prijs.

Welke negatieve dingen blijven er dan nog over?

  • De kleur van de wijzers is anders dan die van de uurmarkeringen. Ik vind het niet lelijk. Ik zit er naar te kijken en vraag mij af waarom het mij dan toch een beetje stoort. Het komt denk ik doordat dit verschil niet zichtbaar was op de foto’s die werden gebruikt voor marketingdoeleinden. Waardoor ik niet zeker weet of het opzettelijk is. Zou het moeten uitmaken? Hmm. Misschien niet. Maar toch.
  • De lume op de wijzers is echt bedroevend slecht. In praktijk heb ik daar geen hinder van. Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die zich hier wel aan gaan storen. Het is natuurlijk wel een duikhorloge. Hoe erg vind ik het? Hmm. Wat mij betreft kwalijker dat Oris zijn retro duik horloges maar 100 meter water resistance hebben. Ik ben zeer benieuwd hoe Yema hier op zal reageren na uitgave van deze eerste batch.
  • Ik had gehoopt dat het nummer mooi in het horloge zou zijn gegraveerd. Dat vind ik echter tegen vallen. Niet erg maar wel jammer (#490).
24 likes

Dank je hartelijk voor de uitvoerige beschrijving van jouw eerste indrukken en voor de mooie foto’s! :+1::slightly_smiling_face:

Het is een zeer mooi horloge vind ik. Ook voor mij geldt dat ik het belangrijk vind dat men zich exact aan het originele ontwerp heeft gehouden, met ook de originele maten. Dat vind ik echt gaaf!

Wat vind jij over de lengte van de band? Mijn pols heeft een omtrek van 20,5 cm, dus dat heb ik bij het bestellen meteen aangegeven en gevraagd om een extra schakel. Was niet nodig zei Antoine, want de stalen band was lang genoeg… Ik hoop dat dat zo is. :grimacing:

2 likes

Hoi Klokkengek.

Ik ben niet net zo een grote jongen als jij :stuck_out_tongue_winking_eye: maar mijn pols is bijna 19,5 centimeter. De bracelet is erg lang en ik zou er stukken tussen uit moeten halen. Ik weet vrij zeker dat je hem gewoon zal passen. De leren strap is echter redelijk kort. Als ik hem voor mij op het juiste gaatje doe blijft er nog maar een heel klein stukje leer over om door het leren houdertje te doen. Die is waarschijnlijk dus wel te klein voor jou (gelukkig is die natuurlijk makkelijk te vervangen voor iets soortgelijks).

2 likes

Dank voor jouw snelle antwoord! :slightly_smiling_face: Dat is weer een geruststelling.

Ik ben heel benieuwd naar volgende week, wanneer de mijne zal arriveren. Mijn indruk van het horloge zal ik hier dan ook plaatsen.

Fijn weekend! :smiley:

2 likes

Ik vind hem erg mooi hoor! Ik vind het alleen wel echt jammer van die lume…

2 likes

Lyme? :scream::joy::wink:

1 like

OMG fijn die swype… En dat terwijl ik hem al heb willen verbeteren :smile:

2 likes

Hahaha… dat soort dingen gebeurt mij hier zo vaak :joy:

Super chouette, ik heb ook een paar fois met de cursor boven de ‘ajouter au panier’ knop gehangen.

Ik ben geneigd te penser dat je een lundi matin modelletje hebt gekregen dat door de QC is geslopen. Dat kán haast niet bon zijn.

1 like

Hoi Ide,

Alles goed? :slightly_smiling_face:

Anders kom je over een week of twee de Yema van mij gewoon een keer bekijken. Dan heb je zekerheid over wat het is. Biertje erbij…:sunglasses::+1:

2 likes