48mm staat op de site
Nou inderdaad. Hebben ze die kerel van Steinhart de lume laten verzorgen ofzo?
Haha dat zei Bob/Monaco/Cotillon/Coltaine/SwissMade/Goor/BuckAngel ook al.
Leuk horloge maar die Lume is een fail en ik heb niks met FransenâŠHeb toch liever een Oris 65 dan.
Het is inderdaad een Erica Marine Nationale strap van 20mm. Normaal gesproken gebruik ik gewoon 20mm bandjes voor horloges met 19mm. Ik vind het persoonlijk niet zo mooi als een bandje niet breed genoeg is en de spring bars zichtbaar zijn. Een bandje wat iets te breed is stoort mij daarentegen totaal niet. Vandaar dat ik niet eens de moeite neem om 19mm bandjes te kopen (die je dan vervolgens niet voor andere horloges kan gebruiken).
De originele MNstraps (groenig met gele lijn in het midden) is er trouwens ook in 19mm. De andere kleuren zoals deze zwarte zijn er alleen in 20mm, 22mm of 24mm.
Ik ben zelf overigens erg te spreken over deze straps. Al vind ik ze om heel eerlijk te zijn een beetje prijzig. Ze zijn echter super comfortabel, perfect af te stellen en zien er ook nog eens goed uit (mijn mening. Mijn vriendin vindt ze juist goedkoop ogen). Ik heb er uiteindelijk toch een aantal besteld.
Goed te lezen dat deze wel past. Ik vind het een mooie combi, op de Yema . Ik hou het in mijn achterhoofd. Eerst maar âns mijn pakketje afwachten.
Dit is het sentiment hier in het topic en sluit ook aan bij mijn eigen gevoel over het horloge. Het is echt een dubbel gevoel.
Mensen die met enige regelmaat horloges bestellen die ze nooit in het echt hebben gezien weten het. Je kijkt weken uit naar een horloge. Je bekijkt 500 fotoâs op internet, 10 review filmpjes op youtube, en als je hem binnen krijgt kan hij je geheel koud laten. Als je eerlijk bent tegen jezelf weet je binnen 5 minutes dat je hem uiteindelijk weer zal ruilen/verkopen/vergeten. Bij dit horloge heb ik nu het tegenovergestelde. Ik heb juist een klik met het horloge. Ik wist gelijk dat het model was waar ik naar op zoek was.
Maar⊠de lume is inderdaad een dikke fail en het is terecht dat mensen er op afknappen. In mijn ogen zou het veel minder erg zijn als dit geen duikhorloge was.
Toch kan het voor mij persoonlijk de pret niet drukken. Ik hou wel het Franse FAM forum in de gaten waar Yema direct contact met mensen heeft om na te gaan of zij hier nog iets mee gaan doen.
Ik ben ook benieuwd of ze iets aan die lume
Nog gaan doen in de 1e batch. Levering zou bij mij vertraagd zijn door quality control, aldus Yema.
Ik ga het zien!
Ik ben benieuwd. Op het Franse forum speculeren mensen dat het is achtergehouden om dit specifieke probleem te adresseren. We zullen zien. Ik hoop het.
Mocht het zo zijn dan zal ik ook overwegen mijn horloge terug te sturen voor âcorrectieâ. Mocht het niet zo zijn dan ben ik van plan te genieten van mijn horloge en âlet it goâ.
die band is dat voor mij!
Yema heeft vandaag een eerste reactie gegeven op de Lume-problemen
Bonjour Ă tous,
Merci pour lâaccueil trĂšs positif que vous avez rĂ©servĂ© Ă la livraison des premiers modĂšles Superman HĂ©ritage, tant sur le FAM que sur dâautres rĂ©seaux.
Toujours soucieux de la qualitĂ© des produits et comme vous avez pu le constater quant au dĂ©bat sur le verre saphir, nous sommes toujours Ă lâĂ©coute de vos commentaires constructifs.
Certains relĂšvent un point quant Ă la luminescence des aiguilles. Vous pouvez ĂȘtre certain que nous prenons en compte vos remarques et traitons ce sujet pour apporter Ă chacun dâentre vous une solution qui rĂ©pondra Ă votre souhait dans le cadre de notre politique de service et qualitĂ©
Nous revenons vers vous dâici la fin de semaine.
Amitiés horlogÚres
William
Vertaling
Hallo allemaal,
Bedankt voor de zeer positieve reacties op de eerste levering Superman Heritage-modellen, zowel hier op FAM (Frans horlogeforum) als op andere plekken.
Wij zijn altijd bezig met de kwaliteit van onze producten zoals jullie hebben gezien in de discussie rondom saffierglas. Wij luisteren naar jullie constructieve feedback.
Een aantal van jullie hebben het probleem rondom de lume op de naalden aangekaart. Jullie kunnen er zeker van zijn dat wij deze opmerkingen mee zullen nemen en dat wij met een oplossing zullen komen binnen ons service en kwaliteits-beleid die zal voldoen aan jullie wensen.
Wij komen tegen het einde van de week weer bij jullie terug.
Vriendelijke groet van de horlogemakers,
William
Persoonlijk denk ik niet dat ik die van mij zal terugsturen voor correctie van de lume (mocht dat de oplossing zijn die zij voorstellen).
Tjonge, bedankt voor alle fotoâs en feedback op de Yema. Altijd al een Yema willen hebben, ben dol op vintage / hetitage met moderne techniek. Maar tochâŠ
Aangezien er forum leden contact hebben gehad met Yema, dit staat nu op de site:
Disponible en pré-commande avec livraison 23 juillet 2018
NL:
Beschikbaar voor pre-order met levering 23 juli 2018
Betreft dit de tweede batch aangezien de eerste al is geleverd?
Bedankt en groet, Bertjan
Hoi Bertjan,
Ik zit nog in de eerste batch, maar krijg mijn horloge eind deze week volgens Yema. Een week later dan de afspraak was. Ik ben heel benieuwd.
Dank je wel voor de update! Dat is heel vriendelijk van je.
Bedankt! Ik ook, leuk vooruitzicht, enjoy!
Mvg. Bertjan
Niet alleen in Noord- en Zuid Holland hoor. Die Zeeuwen kunnen er ook wat van!
Vergeten te vermeldenâŠ
Hij loopt +3 seconden. Misschien heb ik geluk. En dit is de laatste foto die ik zal posten. Toont het horloge (vooral het glas) wellicht beter dan voorgaande fotoâs
Welnee blijf posten @GrimFandango, Harry @Klokkengek en ik wachten nog steeds met smart op onze exemplaren uit La France
En deze week gaat het absoluut gebeuren!