Yema Heritage Superman 2018

Dankjewel Hans! :blush: Ik ga jouw review ook opzoeken!:wink:

1 like

Dank je Wander! :blush: En ik ben het geheel met jou eens: het is een heel leuk horloge om te dragen en te hebben!:ok_hand:

1 like

En dan zeggen dat je niet zo’n schrijver bent…:roll_eyes:. Een bijzonder informatieve review, gewoon lekker opgeschreven ook. Dit horloge stond op mijn radar, dus fijn on je ervaringen te lezen. Dank!

7 likes

Bedankt @Klokkengek , voor deze (goed geschreven :wink:) review! Ik vind het een erg mooi horloge, alleen wel jammer van de mindere afwerking en lume.

1 like

Leuke recensie en verdomd lekker om te lezen :+1::+1::+1:

1 like

Prima reviews en foto’s @Klokkengek! Voor wat betreft de issues met de lumen: ik heb ooit bij een oude Squale de wijzers laten re-lumen. Daarbij moesten ze matchen met het tritium van de wijzerplaat, dat was caramel verkleurd. Nico Rijsman heeft dat toen gedaan en het viel op dat door het mengen van kleurstof door Luminova, het lume-effect in het donker sterk afnam. Het maakte mij niet uit want het ging om het vintage effect maar bij een nieuw horloge is dat natuurlijk minder wenselijk. Ik ben benieuwd hoe ze dat bij Yema gaan oplossen.

4 likes

Bedankt voor je review! Door je opmerkingen mbt de afwerking verdwijnt hij wel van de shortlist… Ik heb de deauville ook eens gehad maar voor die prijs zou je inderdaad een gelijkwaardige afwerking verwachten. Toch blijft het een leuk ding, en wil hem zeker eens proberen. Maar dan met de afschrijving al betaald :sweat_smile:

3 likes

Dat is leuk om te horen! Dankjewel! :blush:

1 like

En jij bedankt Dennis! :+1:

Dank voor je reactie en je hebt zeker gelijk: als de afschrijving eraf is, dan wordt het een stuk aantrekkelijker om te proberen. Toch ben ik ook enthousiast over het horloge hoor; ik heb er zeker geen spijt van. :slightly_smiling_face:

5 likes

Super, bedankt!
Mvg. Bertjan

1 like

Goede review oom @Klokkengek Leest lekker weg, duidelijk en zeer interessant! :slight_smile: :+1:
En het blijven natuurlijk ook mooie horloges:ok_hand:

3 likes

Ha Robin, dank je wel kerel! :blush::+1:

1 like

Dank je wel voor de positieve feedback! :blush::+1: Ik ben het geheel met je eens wat betreft het kleurverschil en ook voor mij maakt het niet uit. Maar inderdaad, bij een nieuw horloge zou het moeten matchen. Yema heeft collectief aangeboden (als ik het goed begrijp) om het horloge terug te sturen en het te laten oplossen. Voor mij hoeft dat niet. Ik ben vintage liefhebber en die gele wijzers, dat heeft wel wat… En zoals ik schreef: ik kijk nooit in het donker op mijn horloge. :slightly_smiling_face: Groet, Harry.

2 likes

Super! Bedankt voor de review! Je noemt jezelf geen goede schrijver maar de review is gedetailleerd en compleet en leest makkelijk weg :):wink:

Ook bedankt voor de gevraagde vergelijking met de Oris 65. Dat is het klokje dat ik eerder overwoog, waarna ik dus een gokje heb gewaagd op deze Yema.

Je gevoel geeft denk ik goed weer wat ik, en de meeste mensen die dit horloge zullen bestellen, er bij voel. De look/ het ontwerp voelt en oogt authentiek en is leuk voor mensen die van vintage duikers houden. De specificaties van het horloge zijn erg netjes. Maar helaas haalt Yema in de afwerking en quality control nog niet het niveau van concurrentie als dat van Oris.

3 likes

En zo is het exact! :+1: Dank je voor de positieve feedback! :blush:

2 likes

Leuke review Harry :ok_hand: …als ik de mooiste moest kiezen(mijn smaak)dan ging ik voor de Pontiac International…Klopt het dat die groter is dan de Yema? Of vertekent dat op de foto?

2 likes

Hee Nils, dank je wel! :blush: Die Pontiac is kleiner dan de Yema, met 37 mm diameter, zonder kroon gemeten, 11 mm dikte en kortere lug to lug afstand dan de Yema. De foto vertekent wel iets; uit de losse hand genomen met mobieltje. :wink:

2 likes

Ideaal :ok_hand::blush: …Bedankt ook voor de leuke review :+1::smiley:

1 like

Leuk geschreven Harry. Ik wist wel dat ik op je kon vertrouwen. :smile:
Ben benieuwd of de kroon en de bezel lock kinderziektes zijn en dat het in de toekomst veranderd gaat worden.

4 likes