Yema only topic

:joy:

1 like

Haha, zeker! Ik bedoelde dat ik wat meer tijd moet doorbrengen met het horloge voordat ik er meer een gevoel bij krijg, bijvoorbeeld ook hoe het uurwerk loopt, hoe de lume is, etc. Bedankt verder voor de tip over wat ze lekker vindt :rofl:

1 like

Wat wil je weten? Ik heb em sinds 12/20.
Hij draagt een beetje klein, maar ik krijg er wel positieve reacties mee.

1 like

Nog een belangrijk detail :slight_smile:

4 likes

Recent ook mijn ‘Marine Nationale’ binnengekregen. Was door de negatieve recensies over Yema hier op hf nog even bang dat horloge zou tegenvallen, maar niks is minder waar.

Keuring afgeleverd. Loopt op tijd, heerlijke horloge voor deze zomer.

Ben benieuwd naar je NA en hoe deze Yema jou bevalt.

9 likes

Cool! Ik heb zelf de stalen band er meteen (toen het kon) afgehaald, niet eens op maat gemaakt of uit het plastic gehaald. Ik heb al zo ‘veel’ horloges op staal (valt best mee, maar ik vind het genoeg) en was juist zo benieuwd naar de combinatie met de MN band. Tot nu toe erg comfortabel!

Grappig, is bij mij juist andersom. Draag meeste andere horloges op nato/rubber etc.

Staat horloge gelukkig allebei goed :grin:

1 like

Zeker waar! Ik heb als beginnend horloge fanaat nog niet veel ervaring met NATO/MN achtigen, dus dat speelde ook mee in mijn afweging. Ga ‘m zeker een keer terug wisselen.

1 like

Of zoals eerder benoemd de kwaliteit wat te wensen over laat, of had hij gewoon pech?

Prijstechnisch gezien mag je misschien niet al te veel verwachten, maar heb er nog nooit eentje gespot dus kan er niet over mee praten.

Doen! Heb ik ook gedaan. Prijs-kwaliteit is dik in orde en het uiterlijk is heerlijk retro en 100% yema. Formaat is niet te groot, perfect voor mijn 17,5cm pols. Gemak, betrouwbaarheid en zorgeloosheid van quartz en een mechanische chrono die solide aanvoelt. Afwerking is niets op aan te merken. Ik draag 'm vaak (zeker twee keer per week) en krijg er veel complimenten door :slight_smile:

1 like

Fotootje ter inspiratie:

7 likes

Vind 'm wel tof hoor! Misschien toch maar eens gewoon proberen :thinking:

#crosspost

6 likes

Ik ben geen expert, maar dit lijkt mij een vrij moderne:


2 likes

Twee gecamoufleerde Yema’s uit de 70’s

10 likes

Voor de liefhebbers: mijn Superman GMT bronze staat nu in het blauwe gedeelte :+1:

4 likes

Mijn eerste moderne Yema. Online bij Yema besteld, binnen twee dagen binnen. De Yema Rallye Mario Andretti editie met een VK64 uurwerk. Een re-issue van de Yema die Mario in de seventies droeg.

Mooie wijzerplaat met carbon. Aan de kleinere kant met 39mm, lugs 20mm.

Mooie bruikbare horloge box. Standaard op mesh band, extra een tropic band.

Vind dat VK64 uurwerk toch bijzonder, een soort terminator, Quartz en mechanisch. Een vloeiende secondewijzer, Instant reset.



15 likes

Jeugdsentiment. Michel Vaillant. Limited edition.



6 likes

Kan mij die stripboeken ook nog herinneren, zeker jeugdsentiment.

Overwegen waard :thinking:

1 like