Yema Spacegraf ZERO-G

Leuke website, en wat een lekker horloge :drooling_face:

1 like

Leuk horloge (zwart Pvd versie). Weet nog niet of het 450 euro leuk is. Wel vet dat ze zero g vlucht aanboden. 6500 euro per vlucht. Dat dan weer wel.

Erg mooi horloge, staat ook op mijn verlanglijstje. De blauwe
https://eu.yema.com/products/yema-spacegraf-zero-g-steel-blue-ymhf2019-gg vind ik net iets mooier en in januari is er 10% korting

The chronograph feature allows precise reading of G periods during parabolic flights

Er staat een schaal op (1g, 2g, 0g, 2g) die niet gekoppeld is aan een g-meter maar die overeen zouden moeten komen met g-krachten, op basis van de tijd/het programma dat men in zo’n zero g flight trainer afwerkt, begrijp ik dat goed? :thinking:

Maw, als dat zo is, is het dus eigenlijk voor iedereen die daar niet beroepsmatig vliegt een nutteloze schaal?

Ja. Maar zo redenerend is een duiker vaak nutteloos, evenals tachymeter en gmt, omdat het niet gebruikt wordt.

Hmmm, dat ben ik gedeeltelijk (niet) met je eens. Ik heb een duikertje waarvan ik de duikring regelmatig gebruik als timer, tachymeter heb ik niet, en GMT heb ik er meerdere van en gebruik ik heel veel.

Het gebruik van bepaalde functies zal niet door iedereen op de bedoelde manier gebeuren of door een relatief kleine groep, maar deze “functie” is echt maar voor een handjevol mensen te gebruiken, volgens mij.

Op zich niets mis mee, en op zich wel gaaf dat yema gewoon met zo’n relatief nutteloze functie komt. Maar of ik er zelf een zou kopen weet ik, om die reden, niet moet ik eerlijk zeggen.