Yema Superman Heritage aangepaste band

Ola amigo’s
Recent een leuke ruildeal hier gemaakt. Zo aan een leuke duiker gekomen met een heerlijke vintage look. Alleen 1 probleem wat mij direct opviel bij het omdoen van het horloge: die eerste schakels raken de nokken van de kast. Daardoor kan de band niet volledig zakken en omsluiten om de pols waardoor er een enorm gap ontstaat tussen horloge en pols, Niet tof als je een omega Seamaster 300 Heritage gewent bent die naadloos om je pols heen sluit.

Zodoende heb ik mijn Dremel maar weer eens uit het vet gehaald en ben de laatste schakel gaan veilen. Na enig probeersel lukte het om in eerste instantie om langs de de nokken heen te komen maar terug wou niet lukken. Band weer los en de Dremel er weer op. En hoppa, het lukte, beetje polijsten voor zover nodig en mogelijk. Dremel inde koffer mee naar Frankrijk want de volgende ochtend zat ik in de auto richting Frankrijk. Daar tweedagen later even een momentje gepakt en zo ook de andere kant van de band gedaan. En nu weer een horloge wat lekker draagt zonder grote gapende ruimtes.

ok ik snap dat als je een pols hebt van 22 cm er niks aan de hand is maar met min 18cm polsje was dit gene optie.

Dit was mijn spreekbeurt over het zelf veilen van een stalen band, als je geen zin hebt om er leer op te zetten.

oja, op de eerste foto zie je rechts hoe het er uitziet als de band is aangepast. De topzijde moet daar nog worden gedaan.

op de opvolgende foto’s is te zien zien hie deze nu draagt na de volledige aanpassing.

nb. eerst was er een Wyler die ruilde ik in via HF voor een Christopher Ward en die CW ruilde ik voor deze Yema Zo leuk kan het HF zijn :slight_smile:
Bedankt,

Groetjes
Captain

19 likes

Volgens mij heb ik dit laatst ook iemand bij een Doxa zien doen. Toen baalde ik, want ik wist dat mijn Yema hetzelfde probleem had, maar daar was geen voorbeeld van…

Zou je ons (mij) iets uitgebreider het proces kunnen laten zien. Horloge is geweldig, maar die lugs irriteren toch een beetje.

2 likes

Lekker bezig ik had hetzelfde probleem met mijn Navygraf MN en de stalen band toen nooit meer erop gezet en altijd op de bijgeleverde nato gedragen.

als de logica in je zit en het juiste gereedschap bezit kan je ver gaan :+1:
goed opgelost zeg ik,
draag hem met plezier

Leuke huisvlijt. :slight_smile: :+1:

Ik moest even drie keer kijken wat er aan de hand was, want dat probleem heb ik bij mijn Superman dan weer niet. Maar we hebben totaal andere bracelets.

Dit articuleert als een malle. Het is een rammelbandje, maar zo comfortabel. Je hebt dus opties als je een andere band zou willen.

Uit nieuwsgierigheid: Is de jouwe 41mm groot? Ik heb de 39mm kast, en de band hoeft om mijn 18,5 cm pols niet zo ver te articuleren als hij kan, zeg maar.

Goeie aktie!

Klopt…

1 like

Inderdaad met jouw bandje was dat inderdaad niet nodig.
Mijne is de 39,5mm. op 18cm pols.

1 like

Blijft de mooiste maat voor een superman. :+1::+1:

Ik check even de band van een Yema Pearldiver. Foto 1
Deze band lijkt mij het hetzelfde als op jouw band van de Superman.

Maar zie een foto van een screenshot van YouTube waar je rechts de pearldiver ziet en links een Seiko. Bij de pearldiver zie je duidelijk dan de band niet volledig articuleert.
Zie foto 2

Iemand ervaring met de band van de pearldiver

1 like

Nope, kijk nog eens goed: die band is ook anders. En ik beloof je dat mijn band articuleert. :slight_smile: Gewoon, in het handje, zeg maar.

Ok, nu ik goed kijk zie ik het, het lijkt veel op elkaar.
Dan ga ik me toch eens goed verdiepen in de pearldiver. Heb geen zin om weer met mijn drempel aan de gang te gaan.
Thanks.

Ha Tom,

ik ben net terug van vakantie en kon nog een foto vinden van voor de behandeling zeg maar.
Een echte reportage heb ik er niet van kunnen maken. Op de foto’s heb ik aangegeven wat ik heb weggeveild met de Dremel.

Yema draagt nu echt top. Ben er zeer content mee.
Op foto 3 zie wat er nog weg moet worden geslepen, dat was dus voor het slijpen.

groet,
Dimitri

3 likes

Bedankt voor de update. Ziet er netjes uit.