Yema superman heritage GMT

In de Yema nieuwsbrief wordt uit de doeken gedaan dat deze opties momenteel overwogen worden.
Wat mij betreft een hele gave toevoeging aan de heritage lijn

14 likes

Yema is wel heel lekker bezig de laatste tijd! :smile:

2 likes

De kleurstelling van de rechter is mooi :star_struck:

3 likes

Ik vind ze best leuk, maar ze hebben wel weer precíes de kleurstellingen van de gmt’s van hoe-heet-dat-merk-ook-alweer overgenomen.

Daar hadden ze van mij wel iets meer eigen smoel mogen zoeken.

8 likes

Eén woord: Nee!

De Superman Heritage begrijp ik, want die grijpt terug op de originele Superman. Maar dit riekt gewoon naar Rolex hommages. En ik heb al weinig met Rolex, dus zeker niets met hommages.

(pssst Rolex) :sunglasses:

1 like

Yup, helemaal mee eens.
Tegelijkertijd begrijp ik de kleuren wel, ze zijn gewoon verschrikkelijk mooi.

Hmm. Ik vind ze niet lelijk maar Yema heeft zo veel eigen coole ontwerpen die het volgens mij heel goed zouden doen in deze markt waar de vraag naar vintage geĂŻnspireerde horloges oneindig lijkt te zijn. Ik snap dan niet dat ze onderdeel van de ontwerpen moeten lenen van een ander bekend merk. Al vermoed ik dat er ooit een Pepsi bezel Yema GMT bestond.

Door de “glans” van de bezel op het plaatje ben ik benieuwd of ze een keramische bezel gaan gebruiken. In een van hun vorige horloges die zij onlangs uitbrachten hadden ze een sapphire bezel om de bakelite bezels van weleer te imiteren. Ze proberen wel leuke dingen. Dat waardeer ik dan weer wel. En de kleur van die rechts is stiekem best mooi.

1 like

Leuk project weer.
En inderdaad, de Superman Legacy Blue (momenteel om mijn pols :yum: ) heeft een sapphire bezel.
Prachtig om te zien, helaas wel ten koste van de pip.
En tja, dat de kleurtjes dan lijken op een model van een ander merk?
Elke rode auto is dan een hommage aan Ferrari? Ik vind dat niet zo boeiend.
En er was inderdaad een GMT model in de Yema lijn waarnaar ze terug verwijzen.
Zelf loop ik niet echt warm voor een (welke dan ook) GMT exemplaar dus de kans is klein dat deze ooit in mijn bezit komt.

Bij Yema is hier sprake van een project, het leuke is dat de modellen tot stand komen in samenwerking met de fans, de Yemanisten, die mee denken en inspraak hebben in een bepaalde groep. Het product komt dus door samenwerking tot stand.

Er wordt op dit moment ook gewerkt aan een Superman Heritage Bronze, dat is ook een mooi project.

project-workflow-608x117

1 like