Yema Superman II GMT

Ik kende het merk niet, maar uiteindelijk gevonden op TZ.

De Yema Superman II GMT, ergens uit de 80’er jaren. Mooi in de doos echter wel wat leeftijd op de wijzers.

De wijzerplaat heeft een nogal cartooneske verschijning met de overdreven grote ronde indizen (die mooi egaal verkleurd zijn), de band is solide maar voelt wat ielig aan (vandaar de bijpassend nato in de Superman kleuren) en de gepatenteerde kroon-/bezelsluiting is compleet :smiley:

Een aparte verschijning, met ondanks een knipoog naar R… toch een eigen gezicht :wink:

Staat verassend goed op die band! (hou persoonlijk niet van nato’s)
Wat is het bijzondere aan deze kroon/bezel-sluiting?

BreitlingBerend Schreef:

Staat verassend goed op die band! (hou persoonlijk
niet van nato’s)
Wat is het bijzondere aan deze
kroon/bezel-sluiting?

Door het aandraaien van de kroon, sluit het metalen plaatje tegen de bezel en grijpt 'm vast in de gleuven. De bezel kan dan niet meer worden verdraait.

Voor de goede orde, “los” draait ie enkel linksom met 60 klikken :wink:

vinnik een heel leuke klok! Hoe groot? Niet te klein hoop ik!

Menno

Nice catch! En die bezel-sluiting is een hele leuke feature, die nog nuttig is ook!

Mijn beste,

Een eigenzinnig horloge waarbij de kroon het sluitstuk is van een etude vol vernuft.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit geprofeste horloge!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Wat een prachtig ding zeg! Ook mooi met die nato! Toch mooi, zo klassiek en toch duidelijk een eigen gezicht! Je mist je Mako zeker niet met deze nieuwe aanwinst:~.
(Het nieuwe baasje zorgt overigens goed voor hem, en hij krijgt veel aandacht;))

Heel veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken!

Groeten

Erg gaaf, en de niet gmt variant is zelfs issues geweest voor de Franse marine!

@ Thieuster

Voor een vintage vind ik 'm vrij fors

  • diameter is 40 mm
  • dikte ca. 12 mm
  • lug-tot-lug 49

@ acour_jeroen:

Bedankt voor de info (tu) Ik wist wel dat de Superman I issued was bij de luchtmacht en had begrepen dat deze niet bij het leger was ingezet.

Deze info geeft er wel een extra leuk tintje aan :smiley:

@ Tommaat:

Jazeker miste ik de Mako, maar ik wilde een blauwe :smiley:

Sorry, Marco, jij hebt gelijk, het was de luchtmacht (en inderdaad de Superman I), zie : http://militarywatch.monsite-orange.fr/page3/index.html

Is it a bird, is it a plane? No it’s a very nice Yema! leuke klok, wellicht tikje eigenzinnig maar dat maakt hem juist leuk. Zou hem best willen!

Ik vind hem erg mooi (tu)
Erg apart dat kadertje boven de bezel!

Ik vind 'm mooi, heel mooi. (tu) Het systeem om de bezel vast te zetten, bevalt me. En die roodblauwe nato vind ik 'm verrassend goed staan!

Onwijs mooi horloge, ben op andere fora al meer Yema enthousiastelingen tegengekomen en ook deze valt me niet tegen.
Ik wens je er heel veel plezier mee/van!

mvg, Frans