Yes, de man van UPS bracht weer een nieuwe D&S

Ja, eindelijk weer eens een Dubey&Schaldenbrand als nieuwe aanwinst.
De Coupe Caprice, what’s in a name…
In april 2007 bezocht ik de show van Dubey&Schaldenbrand in Hotel Beau Rivage in Génève. Gelijkertijd gehouden met de SIHH, ze stonden toen nog niet in Baselworld.
De Coupe Caprice was het nieuwste model dat werd gepresenteerd door de toenmalige eigenaar Cinette Robert. Heb daar de volledige collectie kunnen zien en deze vond ik meteen fantastisch. Tonneau met grote datum, gangreserve aanduiding en een prachtige wijzerplaat. Mevrouw Robert vond het leuk dat ik speciaal voor de show naar Zwitserland was gekomen en ik kon hem toen voor een ‘speciale’ prijs kopen, maar had er op dat moment het geld er niet voor.
Nu is Jonathan Gil de CEO. De modellijnen zijn allemaal vernieuwd. Oude collectie behoord nu tot het archief en ging in de aanbieding; voor de liefhebbers van het merk een buitenkans. Dit is een tonneau, maar een maatje groter dan het model waar ze ‘bekend’ mee zijn de geworden. De Aerodyn. Genoeg verteld… de plaatjes.

mooi afgewerkt ETA2892 uurwerk…

bij z’n broertjes…

maatje groter dan de Aerodyn…

Bedankt voor het kijken!

1 like

Wauw, proficiat! Machtig zo bij elkaar.

gr, HjR

Apart, maar erg mooi! Van harte (tu)

Ik heb 'm op de Rikketik ook al even irl gezien: heel mooi hoor, gefeliciteerd!

Wat leuk, nog een D&S liefhebber! Mooi deze Coupe Caprice, toevallig afgelopen week op eBay Duitsland gescoord? Zag hem daar staan.

Ik heb zelfg ook een 3-tal D&S en mijn vrouw heeft er ook 1. Allemaal uit de ‘oude’ lijn, welke ik stijlvoller vind dan de huidige lijn.

Mooie aanwinst, leuk apart trio ook (tu).
Gefeliciteerd!

Mvrgr Andre

Wat een eigenzinnige verschijning, echt een origineel ontwerp (tu)

Wat een collectie! (tu)

Wat een stijlvolle verschijning.

Die mogen er alle drie zijn. Gefeliciteerd.

Oh wat is dit mooi zeg!! Bedankt voor het delen. Natuurlijk gelijk even gaan google’en, en meteen fan van deze:

http://www.chrono24.nl/dubeyschaldenbrand/grand-dome-dt-chronograph---100--new--id1832812.htm?manufacturerIds=76&picnum=0&tab=pics&urlSubpath=%2Fdubeyschaldenbrand%2Findex.htm

waar het wijzerplaat wat drukker ontworpen is, maar door de eenvoudige kleuren rustig oogt.
Love it! Mooi merk met een mooie collectie. Leuk verhaal er ook bij, over het bijwonen van zijn Zwitserse show.

Veel draagplezier

Verso Schreef:

Wat leuk, nog een D&S liefhebber! Mooi deze Coupe
Caprice, toevallig afgelopen week op eBay
Duitsland gescoord? Zag hem daar staan.

Ik heb zelfg ook een 3-tal D&S en mijn vrouw heeft
er ook 1. Allemaal uit de ‘oude’ lijn, welke ik
stijlvoller vind dan de huidige lijn.

klopt, via Ebay…
die van jouw heb ik tijdens de meeting in Eindhoven bewonderd (tu)
zoals je zegt: de oude lijn is veel mooier!

Cool ding. Toch eens een keer proberen als ik je weer eens zie bij een meeting/Rikketik!

Erg mooi al die klokjes! Zit er eigenlijk ook al heeel lang aan te twijfelen of ik er een zal kopen. Vind ze allemaal erg mooi en bijzonder.

Proficiat met je nieuwe aanwinst!

Groet,
Cyrille

Mooie aanwinst en knappe set die je nu hebt !
Veel plezier ermee !

Ik heb hem op de Rikketik al mogen aanschouwen.
Mooie klok met een aparte stijl. En zo’n setje bij elkaar is natuurlijk helemaal fraai(tu)
Hoewel het toch niet helemaal mijn smaak is, kan ik me voorstellen dat je er goed mee in je schik bent:)

tjvreeken Schreef:

Ik heb hem op de Rikketik al mogen aanschouwen.
Mooie klok met een aparte stijl. En zo’n setje bij
elkaar is natuurlijk helemaal fraai(tu)
Hoewel het toch niet helemaal mijn smaak is, kan
ik me voorstellen dat je er goed mee in je schik
bent:)

dat is het mooie van dit Forum Tom. Smaken mogen verschillen…:wink:

Niet helemaal mijn smaak, maar ik vind het wel drie mooie horloges! (tu)

Mijn beste,

Proficiat met deze markante aanwinst!!
Een eigenzinnig horloge van een sprankelende schoonheid welke je met de regelmaat van de klok,
met veel plezier, op je horloge doet kijken om er de juiste tijd mee af te lezen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

een fantastisch, stijlvol horloge, goede smaak gepaard aan verfijnde techniek,mooi trio!!