Ja, eindelijk weer eens een Dubey&Schaldenbrand als nieuwe aanwinst.
De Coupe Caprice, what’s in a name…
In april 2007 bezocht ik de show van Dubey&Schaldenbrand in Hotel Beau Rivage in Génève. Gelijkertijd gehouden met de SIHH, ze stonden toen nog niet in Baselworld.
De Coupe Caprice was het nieuwste model dat werd gepresenteerd door de toenmalige eigenaar Cinette Robert. Heb daar de volledige collectie kunnen zien en deze vond ik meteen fantastisch. Tonneau met grote datum, gangreserve aanduiding en een prachtige wijzerplaat. Mevrouw Robert vond het leuk dat ik speciaal voor de show naar Zwitserland was gekomen en ik kon hem toen voor een ‘speciale’ prijs kopen, maar had er op dat moment het geld er niet voor.
Nu is Jonathan Gil de CEO. De modellijnen zijn allemaal vernieuwd. Oude collectie behoord nu tot het archief en ging in de aanbieding; voor de liefhebbers van het merk een buitenkans. Dit is een tonneau, maar een maatje groter dan het model waar ze ‘bekend’ mee zijn de geworden. De Aerodyn. Genoeg verteld… de plaatjes.
waar het wijzerplaat wat drukker ontworpen is, maar door de eenvoudige kleuren rustig oogt.
Love it! Mooi merk met een mooie collectie. Leuk verhaal er ook bij, over het bijwonen van zijn Zwitserse show.
Ik heb hem op de Rikketik al mogen aanschouwen.
Mooie klok met een aparte stijl. En zo’n setje bij elkaar is natuurlijk helemaal fraai(tu)
Hoewel het toch niet helemaal mijn smaak is, kan ik me voorstellen dat je er goed mee in je schik bent:)
Ik heb hem op de Rikketik al mogen aanschouwen.
Mooie klok met een aparte stijl. En zo’n setje bij
elkaar is natuurlijk helemaal fraai(tu)
Hoewel het toch niet helemaal mijn smaak is, kan
ik me voorstellen dat je er goed mee in je schik
bent:)
dat is het mooie van dit Forum Tom. Smaken mogen verschillen…
Proficiat met deze markante aanwinst!!
Een eigenzinnig horloge van een sprankelende schoonheid welke je met de regelmaat van de klok,
met veel plezier, op je horloge doet kijken om er de juiste tijd mee af te lezen.